Avatar billede fritter25 Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken CPU køler til en small form factor PC

Hejsa.

Jeg skal have opbygget en ny PC/Server, som formentlig vil komme til at køre 24/7 365. PT har jeg en ældre compaq sag (Pentium 3, 512 MB Ram, 160 GB Harddisk - Small Form Factor) som kører Server 2003 + Exchange 2003. Det går dog også fint - Dog kører den jo ikke specielt hurtigt. Den bruger over de 512 MB Ram, og man kan ikke sætte flere i, pga chipsettet.
Istedet vil jeg bygge en ny. Den kommer til at stå samme sted som den gamle - i et skab i mit soveværelse, hvilket betyder at den samtidig skal være lydløs.

Det nemmeste ville selvfølgelig være, at købe en ny HP SSF PC, men de ligger jo på omkring 6000 og så er der kun 256 RAM i.
Der findes jo massere af Kabinetter til Micro ATX i SSF størrelse, men hvilken køler skal man bruge til en P4, når den faktisk skal køre konstant. Jeg gider ikke til at ekserimentere med vandkøling.
Når HP og andre kendte mærkevare kan lave det så det virker, så må der jo findes nogle kølere som er bygget til det.
Avatar billede fritter25 Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:39 #1
Jeg mener selvfølgelig SFF (Small Form Factor)
Eller ihvertfald desktop som ligger ned!
Avatar billede ibka Novice
24. oktober 2005 - 21:54 #2
Kan det betale sig at bygge selv når man kan købe en IBM SFF p 4 3.0 512 ram til knap kr. 5.000
Avatar billede fritter25 Nybegynder
25. oktober 2005 - 08:43 #3
Det tror jeg nok. Jeg har noget af hardwaren!
Avatar billede fritter25 Nybegynder
25. oktober 2005 - 08:57 #4
Jeg har kigget lidt på denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97231
En "Cooler Master E1U-NPFCS-02"
Jeg ved dog ikke, om den er god nok, hvis maskinen kommer til at køre som server, og vil være tændt konstant!
Avatar billede fritter25 Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:39 #5
/Lukket og prøver på en anden måde!