Avatar billede narnia Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:16 Der er 5 kommentarer

load og unload movie?

Hej.

Hvad er proceduren, når man bruger .swf-filer som sider på en hjemmeside, der er bygget op kun i flash?

Når man klikker på en knap, skal en .swf load'e oveni den existerende movie - sådan så baggrund mv. bliver stående på siden - det fungerer fint nok.
Når jeg så klikker på en anden knap, så load'es en ny .swf-fil, men den "gamle" bliver der??? Den skulle jo unload'e? Hvordan får jeg den til at gå væk?

Giver det nogen mening?

:o) Narnia
Avatar billede _k Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:25 #1
Hvis du loader ind i samme mc, så vil det tidligere indhold forsvinde.

Hvordan ser dit script ud, hvor du loader ind?
Avatar billede narnia Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:26 #2
Hej..
Det er jeg ikke sikker på at jeg forstår? Jeg koder ikke... jeg arbejder på stagen og sætter actionscripts ind på de repektive knapper via action-panelet...

Så scriptet ser vel bare således ud:

on (release) {loadMovie("kontakt.swf",4);}
Avatar billede _k Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:03 #3
Du loader ind i en level - det kan jeg se på 4-tallet i dit script. Det vil nok være en bedre ide at loade ind i et movieclip i stedet:

Lav et mc på stagen som du kalder "mc", det kan godt være tomt. Udskift din kode med:
on (release) {mc.loadMovie("kontakt.swf");}

...så vil indholdet af dit nye mc hele tiden blive overskrevet med noget nyt alt efter hvilken swf du loader ind.
Avatar billede narnia Nybegynder
26. oktober 2005 - 18:50 #4
tak - det prøver jeg lige i aften eller i morgen. Så skal jeg nok vende tilbage... :o)
Avatar billede narnia Nybegynder
01. november 2005 - 20:59 #5
hej k.
Undskyld at det har taget så lang tid, men jeg har ikke haft tid før!
Hvis jeg laver dette tomme mc, som jeg loader ind i, hvordan vil det så virke, når jeg har flere felter på siden, som forskellige mc skal loades ind i?

for eksempel har jeg menuen for oven, et felt til venstre og to felter til højre. Hvis jeg skriver noget tekst i feltet til venstre skal der samtidig være thumbnails af billeder for neden til højre, som skal "blæses" op i store billeder for oven til højre, når man fører musen over thumbnailen...

Mon du forstår mit spørgsmål?
Link: http://www.thechrisgreys.com/yes.swf

:o) Narnia