Avatar billede ackers.tk Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ja / Nej Dialogbox inden indgang til selve site

Jeg har en butik hvor man skal sige "ja" til at man er fyldt 18 år inden man får adgang til butikken.

Pt. har jeg en løsning der ser ud som følger, som jeg har på alle mine sider:

if ($_SESSION[checkindex] != 1 && $_SERVER['PHP_SELF'] != '/confirmed.php'){

$_SESSION[remlink] =  $_SERVER['REQUEST_URI'];

        header("location: http://www.mixmeister.dk/start.php");

Dvs. Den tjekker hvis IKKE man kommer fra en af mine interne sider sendes man til siden med Ja / Nej dialogboxen, så jeg er sikker på brugeren har været omkring dialogboxen.

Problemet med dette er søgemaskinerne ikke kan "trykke ja" og komme videre ind og indexere min butik.

Min hjemmeside er www.mixmeister.dk
Avatar billede nielle Nybegynder
24. oktober 2005 - 22:58 #1
Du kunne overveje om ikke du bare skulle skifte din logik ud med to link på forsiden:

Jeg er 18
Jeg er under 18

De vil have samme effekt. Folk under 18 som *vil* ind på din side, vil alligevel bare trykke på "Jeg er 18". Eventuelt kan du udvide selve betalingsdelen med et krav om at kunderne endnu en gang skal bekræfte deres alder.
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:58 #2
problemet ved bare at have en normal forside er at man ved deeplinks (og dem vil der kommer man af fra google) ikke kommer omkring ja nej delen.

Yderligere er problematikken også at man ikke må reklamere for spiritus for unge under 18, så hvis brugeren via depplinks kan komme ind på siden uden at bekræfte deres alder først har vi et problem.
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:07 #3
Jeg har fået at vide at

Den eneste rigtige måde at løse det på, er ved hver side at lave en funktion der fortæller om det er en søgemaskine (f.eks. Googlebot og msnbot)

kan det lade sig gøre?
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:22 #4
hvad siger I til denne kode?

if (preg_match("#(google|slurp@inktomi|yahoo! slurp|msnbot)#si", $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'])) {    header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");    header("Location: http://www.new-location.com/");    exit;}

Burde den ikke opsnappe bottsne og sende dem videre?
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:25 #5
eller hvad med denne?

<?php

if ($HTTP_SERVER_VARS['HTTP_USER_AGENT'] ,'Googlebot')
{
include ('old url');
}

else
{
include ('new url');
}

?>
Avatar billede nielle Nybegynder
25. oktober 2005 - 17:41 #6
Problemet med den fremgangsmåde er at der hele tiden kommer nye søgemaskiner til. Du vil mao. ende med at konstant skulle vedligeholde din kode. Bortset fra det er der ikke noget i vejen med den.

Den metode jeg har beskrevet bliver dog brugt på (stort set) samtlige XXX sider på nettet, og her må forbeholdene formodes at være de samme som som mht. salg eller reklame af spiritus.
Avatar billede nielle Nybegynder
05. november 2005 - 08:30 #7
Lukketid?
Avatar billede ackers.tk Nybegynder
15. november 2005 - 16:33 #8
ja