Avatar billede svaage Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

XP kan kun se en del af harddisk

Jeg har købt en ny harddisk (seagate 300GB), når jeg sætter den i maskinen og installere XP Pro, kan XP kun se 128 GB, hvis jeg går ind i bios, finder den 300 GB

Har prøvet at sætte harddisken i en box og tilslutte den til en anden pc med XP pro, her kan XP stadigvæk kun se 128 GB.

Hvad er problemet ??
Avatar billede kenp Novice
24. oktober 2005 - 20:05 #1
hvis du ikke har idnstalleret sp1 så er fejlen der..
Avatar billede svaage Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:07 #2
den xp pro jeg installere skulle være opdateret med SP1
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:10 #3
prøv evt med SP2, så får de også en masse sikkerhedsopdateringer med !
se evt: http://www.exp.dk/artikler/459
Avatar billede svaage Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:11 #4
Den anden maskine, hvor jeg ved der både er SP1 og SP2 på, burde vel kunne se hele harddisken, når den den sidder i en USB-boks
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:18 #5
se evt. http://www.edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=63880 - der er løsningen !

hent Paragon Partition Manager 7.0 her - http://www.partition-manager.com/demo.htm

et svar hvis det virker
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:19 #6
det er ikke sikkert at det er det problem men det er da helt sikkert et forsøg værd !
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:22 #7
måske du skal ud i en bios flash.??
Hvis overstående ikke virker, er det værd at checke.O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:23 #8
ps: alternativer til partition magic (som jo koster lidt)
http://www.programurl.com/software/convert-partition.htm
Avatar billede svaage Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:41 #9
jeg vender lige tilbage når min maskine er færdig med at formatere de 128 GB, det tager jo som I ved lidt tid og så skal jeg lige prøve at installere XP igen, så det varer lige lidt inden jeg vender tilbage
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:42 #10
ok...glæder mig til at se om det virker :o
Avatar billede plx Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:47 #11
Hvis du vil have understøttelse fra installationsstart, skal du kigge på en slipstreaminstallation af SP2
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:19 #12
GENERELT:
Du ka' jo fra starten af dele din HD i 2 partioner:
C: til XP styresystemet+programmer (20-40Gb?)
og install XP derpå.
Derefter nævnte ServicePack2 FØR FØR FØR nogen som helst adgang til internettet.
Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Derefter er det muligt at partionere resten af din HD ved:
[Skrivebord]|HøjreMusseTast på [Denne comp.]|[Administra...]|[Diskhåndtering}| find din/resten af din HD | HøjreMusseTast - følg guiden...

Desuden få dit [Dokumenter] til at 'peje' på denne anden drev:
Skrivebord: [Dokumenter] HjMussetast [Egenskaber][Flyt] Vælg et drev/HD - følg guiden...

Det er altid sund latin at lade XP styresystemet+programmer være 'i fred' på egen partion og dine EGEN data på en anden partion/drev/HD.

Også i BackUp/geninstall øjemed...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:19 #13
... men ellers velkommen i '128Gb-grænse' klubben...
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. oktober 2005 - 01:23 #14
Det hjælper ikke noget at kaste den over i en anden maskine, for der er jo kun partitioneret og formateret 128 GB, så den anden maskine vil ikke umiddelbart kunne se dem.
Avatar billede svaage Nybegynder
25. oktober 2005 - 22:57 #15
hej "majsmarken" kan du ikke lige smide et svar, så jeg kan give dig nogle points, det hele virker fuldstændig som det skal nu
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2005 - 04:34 #16
Ping...
(Det var et [svar])...

Deles med andre ?
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2005 - 08:29 #17
ingen til mig ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. oktober 2005 - 17:53 #18
Heller ikke her  ;-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. oktober 2005 - 21:55 #19
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede svaage Nybegynder
01. november 2005 - 19:34 #20
Tråden endte med at majsmarken får de udlovede point, undskyld ventetiden, har haft problemer med min netudbyder, tak for hjælpen
hilsen svaage