Avatar billede gunnaar Nybegynder
24. oktober 2005 - 18:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Clearwire Wimaxx

Nogen der har erfaring med denne udbyder??

Det lyder da ret smart at man i f.eks. Kbh kan slæbe sit internet med sig, så længe man har 220 eller 12 volt...
I båden, bilen osv...

Det eneste de mangler er lige en smule lavere priser...
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
01. november 2005 - 20:58 #1
Kikker lige med, da jeg vurderer at skifte over til Clarewire Wimaxx. Vil være en befrielse at kunne droppe fastnettelefonen der alligevel næsten aldrig bliver brugt til andet en adsl opkobling.
Avatar billede tand Seniormester
14. november 2005 - 17:56 #2
Ja,  jeg har indstalleret det for mit barnebarn og det virker perfekt, og indstallationen er det nemmeste man kan foretage sig her i livet .!
Avatar billede gunnaar Nybegynder
18. december 2005 - 22:02 #3
Tog springet og købte det selv da lorte Telia Highway opsagde mit abonnement, pga af manglende betaling, der var opstået pga af en fejl i deres system... Anyways fungerer Clearwire ubeklageligt! Har endnu ikke prøvet at tilslutte det andre steder end i mit hjem, men der fungerer det så længe man ikke gemmer modtageren for langt væk. Hvis man putter den i en kasse eller lignende, kan den have problemer med at få et ordentligt signal igennem. Selve "installationen" er kanon nemt!!
Avatar billede tbendiksen Nybegynder
19. december 2005 - 08:46 #4
Det vil sige ingen problemer med at signalet falder ud/man bliver smidt af nettet? Hvor stor er selve boksen? Jeg er ikke overbevist om at den vil tage sige pænt ud i min vinduskarm, men man kan måske alligevel gemme den lidt væk? :-) Kan ellers bare skrive under på din frustration omkring Highway. Har selv oplevd for nyligt at blive lukket ned p.g.a. en fejl hos dem selv.
Avatar billede gunnaar Nybegynder
19. december 2005 - 09:39 #5
Jeg lavede lidt forsøg med at gemme modtageren lidt væk og det fungerer også så længe man ikke graver den fuldstændigt ned. Den kan sagtens stå i et hjørne under et bord.
Har tilsluttet router og trådløst accesspoint, så jeg har ikke noget behov for at ha den i nærheden af min pc. Har gemt det hele væk på loftet. Det at der bare skal være 220 volt i nærheden giver lidt flere placerings muligheder.
Selve boksen er ca 30 cm høj og 3x20 cm på de andre ledder. Den er sort med 5 grønne lamper på toppen.
Avatar billede gunnaar Nybegynder
19. december 2005 - 10:33 #6
Hvis du smider et svar tand kan jeg lukke butikken...
Egentligt underligt at der ikke var mere respons på dette spørgsmål. Troede jeg ville blive overrendt at folk, der havde samme interesse. Og det er jo ikke ligefrem fordi vi vælter os i "gode" udbydere her i DK
Avatar billede tand Seniormester
19. december 2005 - 11:38 #7
OK
tand