Avatar billede dennis78 Nybegynder
24. oktober 2005 - 12:10 Der er 2 kommentarer

Headset til mobil og Skype

Hej Eksperter!!

Jeg står til at have en ny mobil og dertil hørende Bluetooth headset. Jeg regner med at købe en Nokia 6230i. Jeg har kiget på Logitechs Bluetooth headsets som jeg synes lyder gode. Jeg er også interesseret i at bruge samme headset til Skype via en USB-bluetooth-enhed. Vil dette virke sammen og er der noget jeg skal være opmærksom på? Der står på Logitechs side at det også understøtter PC.

På forhånd mange tak!
Dennis
Avatar billede dennis78 Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:13 #1
Fandt lige selv denne side under søgningen: http://www.skypeheadset.co.uk/
Man skal åbenbart have dette program for at få det til at virke? Jeg troede bare at computeren ville se enheden som en seperat mikrofon og højtaler...
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
02. december 2005 - 14:57 #2
Hej Dennis

Som jeg har skrevet flere gange på dette site så kræver en lyd overførsel fra PC til headset at du benytter Widcomm (Broadcom) Bluetooth stakken eller Toshiba stakken. Lyd overførsel er ikke understøttet af den indbyggede support i XP-SP2

Bluetooth stakken medfølger adapteren og du får ikke en kvalitets stack ala Widcomm/Toshiba hvis du køber den billigste adapter på markedet. Hvis du bruger en ekstra 50’er eller lidt mere så får du til gengæld noget der virker.

Mht. Nokia så må jeg, selvom jeg laver Bluetooth teknologi hele dagen lang, og underviser i samme, blank konstaterer at Nokia mobil telefoner og andre headaset end lige netop Nokia er et minefelt, - desværre men sådan er det altså...

/Andreas
www.mobilecti.dk