Avatar billede carloz Nybegynder
23. oktober 2005 - 23:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min mus trækker skævt

Hej.

Jeg har fået fingrene i det relativt nye Logitech Cordless Desktop S 510 (dog uden fjernbetjening). Musen er en LX5-model. Sættet er både pænt og funger' skidegodt. Imidlertid synes jeg, der er noget galt med musen. Den trækker nemlig skævt, når jeg kører helt ligeud med musen. Den trækker mod venstre når jeg fører musen fremad (cursor opad), og mod højre, når jeg trækker den tilbage (cursor nedad).

Jeg har prøvet mange ting for at finde ud af, hvor fejlen lå. Jeg har geninstalleret softwaren; fjernet softwaren for at køre på windowsdrivere; skiftet underlag (endda prøvet med hvidt papir); prøvet musen på min bærbare, hvor samme kedelige tendens gentager sig; skiftet batterier. Men intet hjælper. Det er mildest talt pisseirriterende, og jeg har da også skrevet til min forhandler og får svar i morgen. Imidlertid ville jeg lige høre her på forummet.

Er der nogen, der kender til samme problem? Og er der nogen, der har nogle idéer til en løsning. (Ender nok med at jeg skal have det byttet).

Dette spørgsmål må genkendes på et medium-niveau, derfor gives der 30 point.

Mvh. Kristian
Avatar billede carloz Nybegynder
23. oktober 2005 - 23:10 #1
Og lige en ekstra kommentar:

Skævheden er også til stede, når jeg bevæger musen horisontalt. Det virker i det hele taget som, at den ikke er blevet konfigureret ordentligt til at starte med - som om skævheden er i selve musens "væsen".

/Kristian
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2005 - 23:14 #2
Du kan indstille det via start - indstillinger - kontrolpanel - mus.
Avatar billede carloz Nybegynder
23. oktober 2005 - 23:18 #3
Det ved jeg godt (har skam været derinde ;)). Men man kan ikke indstille det horisontale og vertikale aspekt af  musen. Det er heri problemet ligger.
Avatar billede gratis Nybegynder
24. oktober 2005 - 09:18 #4
hvis du afinstallere driveren til musen er det så det samme?
Avatar billede boxer Nybegynder
24. oktober 2005 - 09:30 #5
Har du prøvet med nyeste setpoint software:
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1792,contentid=10994
Du bør læse filen Vigtigt der er findes i C:\Programmer\Logitech\SetPoint.
Avatar billede carloz Nybegynder
23. november 2006 - 19:49 #6
Fandt ud af det. Takker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2006 - 20:09 #7
Hvordan???