Avatar billede emilnt Nybegynder
19. april 2001 - 17:51 Der er 20 kommentarer

Detaljeret svar Tak !!!!!

Hej

jeg fortæller lige om den konkrete situation. Jeg har lige fået to gamle computere fra min fars arbejde, det er nogle skod computere men hvis de bliver slået sammen vil de kunne yde mere. Den ene pocessor er på 66 mhz og den anden på 133 mhz de er i hver deres computer. Skal jeg ikke pille den ene processor ud også på en eller anden måde sætte den sammen med den anden.

På forhånd tak
Avatar billede red_eagle Nybegynder
19. april 2001 - 17:53 #1
Det kan man da ikke............kan man?

Red Eagle
Avatar billede dalab Nybegynder
19. april 2001 - 17:53 #2
Du skal have et dual bundkort. Derefter skulle det være enkelt nok at sætte dem på.
Avatar billede dipzy Nybegynder
19. april 2001 - 17:53 #3
Kort og godt - Det kan ikke lade sig gøre
Avatar billede dalab Nybegynder
19. april 2001 - 17:53 #4
pil begge ud og stop dem i dit dualbundkort...
Avatar billede padkjaer Nybegynder
19. april 2001 - 17:53 #5
du kan kun sætte 2(to) cpu´er i en maskine hvis bundkortet understøtter det og det er de færreste \"gamle\" der gør det :()
Avatar billede red_eagle Nybegynder
19. april 2001 - 17:53 #6
Man kan da ikke få dual mobo\'s til så gamle CPU\'er?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
19. april 2001 - 17:54 #7
Det du snakker om kan ikke lade sig gøre - mere detaljeret bliver det ikke!
mvh/
Asmodeus
Avatar billede dipzy Nybegynder
19. april 2001 - 17:54 #8
Du kan heller ikke få et Dual Bundkort så det kan lade sig gøre, pga. at CPU\'erne er forskellige
Avatar billede padkjaer Nybegynder
19. april 2001 - 17:54 #9
hm.... er dette spørgsmål ikke oprettet 2 gange?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
19. april 2001 - 17:55 #10
Avatar billede red_eagle Nybegynder
19. april 2001 - 17:55 #11
Det var så det spm. ;-))
Avatar billede dalab Nybegynder
19. april 2001 - 17:55 #12
Jooo, det skulle jeg nok mene. Men prøv at kontakte en forhandler...
Avatar billede beamex Nybegynder
19. april 2001 - 17:57 #13
Det kan ikke lade sig gøre... hvis du skulle gøre det ville det kræve et dual bundkort og det findes så vidt jeg ved ikke til så gamle processorer. hold hver cpu i hver sin computer
Avatar billede dipzy Nybegynder
19. april 2001 - 17:57 #14
Jo - man kan godt få Dual Mobo\'s til de gamle CPUer men de er MEGET sjældne - de findes dog.

Der er bare ikke noget at gøre...
Avatar billede dipzy Nybegynder
19. april 2001 - 17:58 #15
altså mht. at bygge dem sammen
Avatar billede dalab Nybegynder
19. april 2001 - 17:58 #16
Okay, det kan godt være, jeg er ikke sikker.
Avatar billede dipzy Nybegynder
19. april 2001 - 17:59 #17
Jeg ER sikker ;)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
19. april 2001 - 18:00 #18
Det er jeg osse........det skulle lige være gamle server mobo\'s..........du kan lige så godt droppe det!

Red Eagle
Avatar billede teknik Juniormester
19. april 2001 - 18:14 #19
>>emilnt
Som de andre siger, så kan du ikke kombinere 2 processorer uden at tre betingelser er opfyldt:
1. To \"ens\" processorer (ensartet opbygning + skal køre ved samme Mhz)
2. Et motherboard de kan sættes i
3. Et operativsystem som understøtter Dual CPU...fx. Win 2000, som fordrer min P166.

Din hardware opfylder ingen af kravene, så glem roligt den tanke.
Det du måske kan gøre i stedet er at \"skrælle\" lidt fra 66\'eren og sætte over i 133\'eren.

Fx. Hdd. - Evt. CD, så du får to CD-drev, - og evt. RAM (hvis det er samme type/længde - ret tvivlsomt)

Odds er dog, at det kun er Hdd, som reelt har nogen interesse.

Du var formodentlig bedre tjent med at sælge begge (hvis de er funktionsdygtige), og så se hvad du kan få for pengene i stedet.
Priside: 66\'er 500-1000kr.  133\'er 1000-2000kr.
Prisen afhænger af hvor godt de er udstyret. Især skærmen er en stor del af prisen for en 66\'er

mvh :-)
Teknik
Avatar billede nelo Nybegynder
18. februar 2002 - 21:15 #20
"1. To "ens" processorer (ensartet opbygning + skal køre ved samme Mhz)"
Det er vist ikke helt sandt.........vel!!

"What about stepping and cache sizes?

There is a myth that in order to run multiple CPU's, they need to be the same stepping and cache size. This is not true. According to Intel, you must have the same family of processor, and that's it. In fact, according to Intel, you can even mix MHz! They say that if you clock the processors to the clock speed of the slower CPU, you'll be fine. Mixing cache sizes is also OK by Intel, as long as you're not mixing 1MB or higher cache chips. You're best off if you have the same speed and cache processors, but if you have to try an SMP system you can use whatever is available."

http://2cpu.com/FAQ/2cpusmpfaq.htm

Sad lige og læste det her hos www.2cpu.com :)