Avatar billede steffeno Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:15 Der er 11 kommentarer

Død HD - Maxtor print søges

Min ellers trofaste HD jeg bruger til backup af diverser filer og dokumenter er netop brændt af !! PUFF !! så stod der røg ud af printet på den.. Den nåede end ikke at blive 3 år, den stakkel *snøft*
Men jeg er MEGET ked af den er død, da den indeholder knap 80Gb data jeg har samlet sammen over mere end 10 år !!
Derfor leder jeg efter en der har en disk magen til, som jeg kan låne printpladen fra, og få genskabt mine data til en ny disk.

Det er en Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB ATA/133 HDD.

Her er et par billeder af den, de er dog halvstore..
[url]http://www.bechmanns.dk/MaxtorFront.jpg[/url]
[url]http://www.bechmanns.dk/MaxtorBack.jpg[/url]

Har du, eller kender du en der har sådan en disk, så hjælp mig.
Prisen er ikke så vigtig, bare jeg finder en der kan hjælpe...

Kontakt mig på 21788843 eller sbo@bechmanns.dk
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:35 #1
Hvis jeg indtaster dit serial number ved Maxtor, så siger de, at garantien gælder til og med februar 2006.
Du kan tjekke her https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/
Du kan jo prøve at spørge dem, om ikke de kan reparere den.
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 18:48 #2
de reparerer den IKKE, de ombytter den, jeg har print til den model (men vil ikke sælge det) og har så sent som i denne uge genskabt ca 150GB for en, er du interesseret kan du bede om min mail adresse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2005 - 19:18 #3
Avatar billede steffeno Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:12 #4
Tror ik de æder den på garantien heller... MEN jeg har fundet en NY på nettet, som skulle være magen til, og regner med at få den idag, så beder jeg til det virker.

Screem Brille>> Vender lige tilbage til dig hvis ik det funger...

John Stigers>> billederne virker da..
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:28 #5
steffeno> OK. Er det let lige at skifte printet om ??
Avatar billede steffeno Nybegynder
25. oktober 2005 - 09:42 #6
JA, jeg har fundet en disk med SAMME produktkode, dvs. en helt magen til. Så satser jeg på der ikke er sket noget med indholdet. En helt ny disk koster 399.- :-D

Har lavet en RMS på den, ser hvad de siger til det hos Maxtor *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2005 - 10:01 #7
RMA hedder dett ;)
Og nej - klikker med herpå for man fejl:
[url]http://www.bechmanns.dk/MaxtorFront.jpg[/url]
[url]http://www.bechmanns.dk/MaxtorBack.jpg[/url]

Og ja, hvis der stadigvæk er garanti på disken så dækker den.
Garantien er ikke afhængig af HVAD der går i stykker på disken.
Avatar billede steffeno Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:43 #8
Nå, jeg har nu prøvet med printet fra en disk HELT mangen til (dog nyere) men det hjalp  IKKE en skid :-(
Bios  kan ikke se den, og selvom jeg taster manuelt ind, kan jeg stadigt ik få access til den..
Jeg prøvede i en nyere maskine, og der kunne bios godt se at der var noget på  kablet, med ikke hvad..*sært*

Hvad faen gør en klog... gir op ?
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 21:46 #9
22/10-2005 18:48:16 især sidste del ;)
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 11:37 #10
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:19 #11
brug for mere hjælp ?