Avatar billede hashkagen Nybegynder
22. oktober 2005 - 04:05 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

hvilket bundkort?

JEG ER TRÆT. Hvilket bundkort skal jeg putte i min nye super pc?

ASUS A8N-SLI Premium - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=148050

eller

ASUS A8N32-SLI Deluxe - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161172
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
22. oktober 2005 - 04:19 #1
ingen af dem ta et MSI K8N-SLI-Diamond ( http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310736 ) det kan det samme plus meget mere til samme pris.. samme chipset samme konfiguration plus mere bl.a. bluetooth og WLAN..

klart det jeg ville vælge hvis det var mig...
Avatar billede hashkagen Nybegynder
22. oktober 2005 - 16:34 #2
der står på siden at de nye geforce 7800 GTX grafikkort ikke passer i, det er nok sådan et/måske 2 jeg skal have i..

ellers andre jeg skulle have et kig på, eller evt information om de andre 2 bundkort her kan styre det nye kort fra nvidia?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:04 #3
i må også meget gerne forklare mig hvilken ram type jeg så skal putte i de forskellige bundkort, bare så jeg ikke går galt. :D
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:45 #4
Jeg kan kun tilslutte mig, at et MSI K8N Diamond er et dejligt kort. At et 7800GTX ikke skulle passe kan heg ikke se nogen logik i, da bundkortet tilbyder PCI-e og grafikkortet er med samme stiktype. Men du kan måske lede mig ind på den side der omhandler dette? Ang. ram er både Kingston og Corsair mine foretrukne, men et hviket som helst DDR400 (PC3200) modul kan gøre fyldes her. Du skal dog være opmærksom på, at chipset designet fra NVidia foreskriver at ram skrues ned på 333 MHZ hvis alle slots fyldes. Dette er dog rimeligt nemt at få justeret på plads via BIOS. Desuden er en dual-channel ramkonfiguration, der kræver 2 eller 4 blokke, at foretrække.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
23. oktober 2005 - 15:00 #5
http://tinyurl.com/8uvm6 bare du klikker på kortet får du en popup box med info...

"Særlige bemærkninger
OBS! De nye GeForce 7800GTX kort kan ikke bruges i dette bundkort, der der sidder en kondensator omkring PCI-E slottet. GeForce 7800GTX kortet vil derfor ikke kunne sidde i dette bundkort!"
Avatar billede hashkagen Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:47 #6
hov det link virkede da vidst ikke grundet noget dum javascripting :D

bare find den MSI K8N SLI Diamond til 1.429 kr, og klik på den beskrivelsestekst der er til højre for..
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:51 #7
ASUS A8N32-SLI Deluxe - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161172
Et SUPER kort til en SUPER pris :-)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. oktober 2005 - 17:25 #8
Ja, så er det bundkort uinteressant i din sammenhæng. Godt jeg bruger Radeon. Det bliver ellers noget af en raket du får skruet sammen. Du skal være opmærksom på, at SLI udvikler enorme mængder varme, så der skal køles effektivt.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
23. oktober 2005 - 19:39 #9
ja, jeg køber 2 120 mm blæsere, en til for og bag, er det nok, eller skal der invisteres i kompressor/vandkøling? :D
Avatar billede hashkagen Nybegynder
23. oktober 2005 - 19:41 #10
dem der lægger svar får p til slut for deres mening, medmindre andre overbeviser mig til at købe et andet der kan mere til nogenlunde samme pris..
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. oktober 2005 - 19:43 #11
Vand vil nok være det rigtige. Jeg brugte 2 stk. EN6600GT på min, hvilket resulterede i at den ene køleprofil rejste sig i en vinkel på 45 grader. Billedet så også lidt sært ud når det ene kort rundede 95 grader. Efter nem installation af et Zalman Reserator 1 system er temperaturen aldrig over 50.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:46 #12
hvad koster det ca for god vandkøling? det går jo ud oger budgettet.. :D to 120 mm blæsere koster jo 200 kr hehe
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:52 #13
Reserator 1+ fra Zalman koster ca.2000. Se mere på http://www.zalman.co.kr Fra Asetek kan det lade sig gøre fra ca. 1500. Disse produkter kan bl. a. beskues på http://www.shg.dk Zalman løsningen er fremragende, men hæmmer mobiliteten en del da reservoiret er eksternt. Til gengæld slipper man for en (ekstra) blæser.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
09. november 2005 - 16:09 #14
hva med at vi bare deler dette 1 p til hver, jeg synes i har været til stor hjælp, håber i kan hjælpe mig yderligere en anden gang. tror faktisk jeg vil vente en smule med at samle den pc... har for mange projekter for tiden :D

- hottadpole læg et svar så får du osse p...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. november 2005 - 17:00 #15
Oh yeah. :)