Avatar billede wmkurt Nybegynder
19. april 2001 - 16:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

URL Redirection

Hvordan opretter jeg en redirections der virker i Version 5.05, jeg har prøvet flg. i Domino administratoren under
\'web\\domino configuration\\URL Redirections\'
har jeg oprettet flg.

ip-adresse: 127.0.0.1
Url path: /home.html
Redirection URL: /kunde/xxx/homepage.nsf/vHomePage/Frameset

og det jeg forventer er at når jeg skriver
http::/127.0.0.1/home.html, bliver det omdirigeret til http://127.0.0.1/kunde/xxx/homepage.nsf/vHomePage/Frameset

Ovenstående metode virker godt nok når det er en Domino 4.6 server (skrevet i domcfg.nsf), men ikke med 5.05 server.

Bare for en sikkerheds skyld nævner jeg lige at adressen http://127.0.0.1/kunde/xxx/homepage.nsf/vHomePage/Frameset virker når jeg skriver den direkte i browseren

Så hvad er der galt???

Hej

Avatar billede gr8dane Nybegynder
20. april 2001 - 13:18 #1
Jeg vil tro at det skyldes begrænset adgang til $Servers view i dit Domino Directory, som skjuler dit view fra webbrowsere.

Prøv følgende :

1. I Domino Designer, se på Design properties for $Servers view.
2. Hvis \"Hide design element from web browsers\" er markeret, fjern markeringen.
3. Genstart HTTP task\'en.

Når du har fravalgt denne indstilling, vil  redirection URL træde ikraft når HTTP processen genstartes.
Avatar billede spine Nybegynder
26. april 2001 - 08:55 #2
Du husker naturligvis at skrive den fulde URL i begge strenge under web/omdirigering. i Adm.
Avatar billede wmkurt Nybegynder
27. april 2001 - 02:19 #3
til gr8dane

Det har ikke noget med det at gøre, for som jeg skriver så virker det godt direkte og .... never mind

Jeg har selv løst det se svar fra mig selv.
Avatar billede wmkurt Nybegynder
27. april 2001 - 02:20 #4
til spine

Ja selvfølgelig
Avatar billede wmkurt Nybegynder
27. april 2001 - 02:26 #5
Det der skal til er at oprette en Virtual server, men ikke under punktet Virtual server derimod under punktet Web configuration og i det dokument skal omdirigeringen oprettes.

Hvis i ønsker en mere detaljeret beskrivelse, så send mig en mail.

Hej