Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
21. oktober 2005 - 18:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ualmindelig langsom log on

Jeg har problemer med to bærbare pc'er, der skal logge på et Server 2003 netværk. De er ualmindeligt langsomme om at logge på - vi snakker 4-6 minutter. Jeg har checket hosts-filerne i c:\windows\system32\drivers\etc og lmhost, samt DNS opsætningen i netværksindstillingerne, og de står fint (host er blanke, DNS står til automatisk (har også prøvet at skrive vores DNS)), og lige meget hjælper der. Det er to IBM R51'ere, der er et år gamle. Vi kører med IBM overalt, og har en del nyere R51'ere, der ikke har problemet. Er der nogen, der kan foreslå en løsning?
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 18:56 #1
det er med 99.99% sikkerhed et DNS problem, benytter dine klienter din server som DNS server ?
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
21. oktober 2005 - 18:59 #2
Ja, vi har en domænecontroller, der kører DNS. De andre pc'er har dog ikke problemer ..?
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 19:06 #3
ja men får dine klienter de(n) DNS adresser ?  _(gør de ikek det vil det nemlig give en lang logon tid) prøv på en af de klienter som der har problemer, og skriv ipconfig /all
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
21. oktober 2005 - 19:07 #4
Det, jeg skal kikke efter, er DNS adressen - den er hos os 10.10.1.2 - så hvis den er noget andet .. ?
Avatar billede miknil Nybegynder
21. oktober 2005 - 19:11 #5
Har du evt. mappet nogle drev til nogle netværksfoldere der ikke eksisterer ?
Fx x: => \\domæne\filserver\c$ hvor filserver\c$ ikke findes ?
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
12. juli 2006 - 23:43 #6
hej begge, er ved at rydde op i disse gamle svar. Vil I ikke begge poste et svar, så giver jeg jer pointene. Undskyld min langsommelighed.
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
22. juli 2006 - 11:16 #7
Fejlen skyldtes en uehldig kombination af gammelt hardware. Jeg skiftede computerne ud, og så kørte det hurtigere igen. Gammelt skidt - intet er så dyrt  :)