Avatar billede sobr Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Høj ping ved spil

Jeg spørger på min søns vegne:
Hvorfor svinger min ping fra ca. 50 til ca. 2-300?
Specielt i Counter-Strike.
Avatar billede sobr Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:56 #1
Vi sidder bag en router - Linksys
Avatar billede overchord Nybegynder
21. oktober 2005 - 15:19 #2
Det kommer an paa f.eks hvor serveren i spiller paa befinder sig. Er det paa samme server at ping svinger saa meget?
Avatar billede sobr Nybegynder
21. oktober 2005 - 15:26 #3
Nej, det er på alle servere.
Jeg er den eneste på serverne der har dette problem
Avatar billede sobr Nybegynder
21. oktober 2005 - 15:27 #4
Skal der åbnes port/e i routeren?
Avatar billede cvpcpp Nybegynder
23. oktober 2005 - 12:22 #5
Hej sobr.
Har I testet med andre online spil og deres servere? Det kan tænkes at jeres traffic routes gennem sub-net der måske ikke er konfigureret optimalt. Ligeledes kan det tænkes at jeres pakker tager forskellige ruter på deres vej - det kan forklare udsvinget i ping-tiderne. Som regel er der ikke meget at gøre selv hvis man opgraderer sin forbindelse kan man ikke komme problemet til livs.
(Grunden til at jeres traffik kan tage flere forskellige veje er pga de routing-protokoller der anvendes. Jeg kan forestille mig at en CS server er rimelig belasted og dermed også de links til og fra serveren. En routing protokol kan søge og fordele traffikken så de anvendte links ikke er så højt belastede. Det kan give en "længere rejse" og dermed en højere ping-tid)
Avatar billede sobr Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:36 #6
Min søn siger at problemet er der ved næsten alle spil, det er bare næsten ikke til at leve med i Counter-Strike.

Har det ikke noget med vores egen router at gøre?
Jeg spekulerede på at hvis grunden er vores egen router, kunne hans pc køre uden om routeren, men kan man godt sætte en switch til som den første og derefter routeren?
Avatar billede sobr Nybegynder
15. september 2006 - 22:26 #7
:(  ???