Avatar billede moller06 Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problem i outer select

Dette er i forlængelse af spm.: http://www.eksperten.dk/spm/657935

SELECT wr.buildingnum, wr.residencenum, count(*) as tal
FROM wait_residence wr (nolock)
inner join wait_company wc (nolock) on (wr.fk_companyid = wc.id and wc.name = 'Sekundær')
inner join wait_applicantapplication waa (nolock) on (wr.id = waa.fk_residence)
GROUP BY wr.residencenum, wr.buildingnum, wr.companynum
HAVING count(waa.id) > 0

dette giver nok så fint resultatet
157    3004    1
157    4002    2

hvilket er helt ok.

Men sætter jeg den stump kode ind i mit script bliver resultatet anderledes - se her.

SELECT A1.companynum, A1.buildingnum, A1.residencenum,/* B1.buildingnum, B1.residencenum,*/ B1.tal

FROM (     SELECT wr.companynum, wr.buildingnum, wr.residencenum
    FROM
    wait_residence wr
    inner join wait_company wc (nolock) on (wr.fk_companyid = wc.id and wc.name = 'Sekundær')
    inner join wait_residence_freestatus wrfs (nolock) on (wr.id = wrfs.fk_residenceid)
    inner join wait_building wb (nolock) on (wb.id = wr.fk_buildingid)
    left join wait_residence_offerstatus wros (nolock) on (wr.id = wros.fk_residenceid)

    inner join wait_applicantapplication waa (nolock) on (wr.id = waa.fk_residence)
    inner join wait_applicant wa (nolock) on (waa.fk_applicant = wa.id)
    --inner join wait_applicantparameterdata wapd (nolock) on (wapd.fk_systemparamdef = '94EA3254-6C2D-406b-A027-ABCA74C652D8' and wa.id = wapd.fk_applicant)

    /*inner join wait_applicantcompany wac (nolock)
    on (wa.id = wac.fk_applicant and wac.fk_company = wc.id)*/

    WHERE
    wr.deletedate is null
    and wrfs.occupieddate is null
    and wros.deletedate is null
    --and wros.offered = 0 -- ?? ved ikke om denne skal med
    and wb.deletedate is null
    --and wr.nonsearchable is null
    --and wac.verified = 0 -- at ansøgningen er verified
    and wa.status = 1 -- aktive ansøgere
    and waa.createdate > DATEADD(dd, -2, GETDATE())
) AS A1

JOIN (    SELECT wr.buildingnum, wr.residencenum, count(*) as tal
    FROM wait_residence wr (nolock)
    inner join wait_company wc (nolock) on (wr.fk_companyid = wc.id and wc.name = 'Sekundær')
    inner join wait_applicantapplication waa (nolock) on (wr.id = waa.fk_residence)

    GROUP BY wr.residencenum, wr.buildingnum, wr.companynum
    HAVING count(waa.id) > 0
    --ORDER BY wr.companynum, wr.buildingnum, wr.residencenum
) AS B1 ON ( a1.buildingnum = b1.buildingnum and a1.residencenum = b1.residencenum)

giver nu dette resultat:
11    157    3004    2
11    157    4002    2

Jeg forstår ikke hvorfor at der pludselig står 2 i stedet for 1 i først række.
Avatar billede moller06 Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:09 #1
ups - vent lige lidt.
Jeg har vist lavet en fejl.
Avatar billede moller06 Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:20 #2
luk