Avatar billede reneh Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:04 Der er 4 kommentarer

Hjælp til Router

Hejsa er nogen der kan hjælpe, jeg har TDC Webspeed med et motorola modem alvirker ok.
Nu har jeg købet en Jensen wlan broadband router Wa-2004. og det kan jeg bare ikke få til at virke.
Jeg har fuldt "how to do" men jeg kan ikke komme på nettet.

Imellem Modem og router har jeg et Krydset kabel. jeg kan pinge router men men den vil ikke snakke med modemet.
Jeg er lidt i tvivl om det med PPPoe.
Også mac adresser fatter jeg ikke rigtig.
Er der en der kan hjælpe, så har jeg en datter bliver glad :)).

hilsen Rene
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2005 - 13:26 #1
Du skal ikek bruge det punkt som hedder PPPoE

Lyser lampen på WAN ? hvis nej så har du brugt et forkert kabel.
det med mac-adresse der kan du sætte dne til at klone mac adressen, men så skal du logge in di routeren fra den computer som normalt er koblet til. (som før du fik router) ellers kan du bare slukke modem og router i 10 minutter så har den frigivet ip mv. også skal du bare register dig med den nye mac-adresse.
Avatar billede reneh Nybegynder
21. oktober 2005 - 00:19 #2
Hejsa
Ja Wan lampen lyser, kan du ikke forklare det med Mac adressen/dne, hvordan registre jeg med den nye mac adresse, jeg fatter det bare ikke:-))
Avatar billede reneh Nybegynder
21. oktober 2005 - 00:23 #3
lige en anden ting nå jeg ikke skal bruge PPPoE skal den så stå på DHCP Client
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2005 - 08:30 #4
ja den skal stå til DHCP.

bare lad den stå så vil den komme efter natten med at du så skal register dig... men gør dette..

hvis din router ikke er sluttet til nu så gør dette.

start ->kør ->cmd ->ipconfig /release
sluk hele dit system ned incl modem m.v.
nu kan du sætte din router til mv.
tænd det hele op igen.

så når du forsøger at komme på nettet skulle du gerne register dig