Avatar billede mim007 Nybegynder
20. oktober 2005 - 12:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

få billeder i vektorformat

Jeg har et kortprogram, hvor det kun er muligt at lave screendump (bmp), hvis man vil eksportere  kort.
JEg ved, at man kan installere en printerdriver og skrive til en fil, så man får det ud i et vektorformat og importere det til behandling i illustrator
Hvilken driver kan I anbefale? Kortene skal bruges til tryk i aviser og magasiner.
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. oktober 2005 - 12:43 #1
Det kræver at kortene er i vektorgrafik i programmet. Hvilket de højst sandsynligt ikke er. Så jeg tror ikke du kan gøre det.

Anyway så er det bedste Adobe Acrobat Proffessional.
Men hvis det skal være gratis: http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
Avatar billede mim007 Nybegynder
20. oktober 2005 - 12:48 #2
men det skal ikke ende som PDF, bmp-filen skal laves om til Vektor, så det kan efterbehandles i Illustrator.
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. oktober 2005 - 12:50 #3
PDF kan åbnes i Illustrator.
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. oktober 2005 - 12:54 #4
Ahh ok bitmap til vektor.
Så skal du bruge Adobe Streamline. Eller Illustrator CS2 som har bitmap tracing indbygget.

MEN det bedste ville nok være at tegne det selv i Illustrator. Det ville jeg selv gøre. Eller evt. skaffe nogle kort et andet sted fra.

Den her side har blandt andet links til sider med vektorgafik:
http://www.bluevertigo.com.ar/bluevertigo.htm
Måske det er til at finde nogle kort der igennem.
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. oktober 2005 - 12:56 #5
Yup der var nogle. I SVG http://david.bellot.free.fr/svg-cards/