Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:20 Der er 144 kommentarer og
1 løsning

Er Big-Brother kun for tabere?

Fænomenet Big-Brother har været til genstand for megen diskussion i min omgangskreds. Nogle mener det er \"kult\", andre mener ligefrem det er for tabere. Hvad syntes I?
Avatar billede wize Nybegynder
19. april 2001 - 13:21 #1
CULT ... Men du kan åbentbart ikke li det fordi du ikke kan se det helt ude på landet.
Avatar billede kapla Nybegynder
19. april 2001 - 13:22 #2
Det er fedt
Avatar billede htx98i17 Professor
19. april 2001 - 13:22 #3
det skodder
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:23 #4
Hvad mener du wize?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2001 - 13:23 #5
Det er vel bare en undskyldning for at sende reklamer, som alt andet
på TV-Danmark. Det behøver ikke appellere til alle, bare der er nok
der kigger på.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
19. april 2001 - 13:23 #6
jeg synes at det er et uetisk program. navnet reality show, som det så fint hedder er en stor løgn. de formidler ikke nyhederne til publikum rigtigt.

desuden er det kun medieludere uden nogen uddannelse, som melder sigt til showet, for derefter at blive kendte studieværter, og kunne tjen en god løn ved det.

sådan noget har jeg meget lidt respekt over for
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. april 2001 - 13:23 #7
Nåh, du mener GabBrother...

/per
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:23 #8
okay.....Har i argumenter for jeres holdninger?
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:24 #9
ment til kapla0 og htx9817....
Avatar billede ezzuk Nybegynder
19. april 2001 - 13:25 #10
Tisbrother
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:25 #11
Jeg synes at det er totalt fedt! Og jeg synes at de tre der gik ud er de 3 største tabere der findes!
Det er god underholdning... :-)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:25 #12
Big Brother er et sørgeligt og tyndt koncept som er blevet meget diskuteret i alle kredse.

Reality TV i sig selv er en spændende idé i sig selv. Dog kan jeg have et problem med den evige bagtalelse som finder sted i de programmer. For bigbrother specifikt gælder det at man ser en gruppe mennesker som lever et liv under overvågning. Jeg ved ikke om det overhovedet er en fed ide i sig selv. Jeg synes det ikke. Konceptet er kedeligt og efter 100 dage er der ikke sket noget.

Man skal vel betragte bigbrother som et psykologisk eksperiment hvor man ser hvordan mennesker reagerer under sådanne forhold og hvordan deres personlighed ændrer sig.

Min egen personlige mening ligger mest til at det er for tabere, men hvis man kan se intelligensen bag det så er det fint for folk.
Avatar billede souledout Nybegynder
19. april 2001 - 13:25 #13
Det er fedt... og deres slogan rammer plet: Du KAN ikke la\' vær\'!

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:26 #14
Ezzuk:> Hvorfor er det uetisk? Det er sq da smart at melde sig.. man kan vinde penge og berømmelse uden egentligt at lave noget!
Avatar billede htx98i17 Professor
19. april 2001 - 13:26 #15
nej det var blot en kort kommentar (ikke svar) , gider ikke engang at forsvare det, hehe :-)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:28 #16
Er de tre som gik ud ikke netop de tre eneste vindere? Jeg ville mene at de havde indset hvor dumt det var og så skred de. Jeg synes det var godt gjort og jeg synes at tvdanmark har handlet som forventet \"dumt\" i situationen og har bevist at reality TV ikke holder i den virkelige verden.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2001 - 13:28 #17
Snak for dig selv souledout :) Det er nu ikke noget problem at lade være.
DR2 er altid markant bedre.
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:28 #18
souledout->

Havde de ikke også et eller andet slogan med at: \"Big-Brother ser alt\". Hvad skete der da de besluttede sig for at flygte??? Der så Big-Brother vist ikke ret meget!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:29 #19
Jeg kan godt lade være...
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:29 #20
Jeg er helt enig med ezzuk, medieludere og sociale tågere, som udelukkende stræber efter at få deres eget talkshow.

Trist at den danske befolkning er dumme nok til at sidde og glo på en flok åndssvage mennesker, som kun tænker på at alle andre skal synes de er seje.

Det er opmærksomhedshigende personer, som ikke har en skid og give sig til, og i det hele taget bare godt kan li at andre mennesker ser på dem.

Jeg synes hele det koncept er fuldstændigt latterligt. Dette gælder både BB, Baren, Robinson og hvad de ellers hedder.....

Men tvstationerne spinder guld på det....udelukkende fordi danskerne ikke har andet fornuftigt at give sig til hver aften...sørgeligt..

/JB
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:30 #21
s_brodersen:> Hvad mener du med at de ikke så det?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. april 2001 - 13:30 #22
souledout>> Det rammer overhovedet ikke plet, for det burde i stedet for hedde: De KUNNE ikke la\' vær\'!

/per
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:30 #23
Hvorfor mon TvDanmark besluttede at fortsætte programmet selvom det egentlig var dødt? Tror I ikke stationen havde en masse reklamekroner i klemme, men henblik på product-placement?

Jeg ved det ikke, men det skulle undre mig....
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:30 #24
støtter johnnybrian. Det grænser op til ekshiobishionisme.
Avatar billede beaviz Nybegynder
19. april 2001 - 13:31 #25
Big Brother er godtnok den største omgang tabertv tvdk endnu har sendt.

Programmet er dybt uetisk, behandler deltagerne som det de er, nemlig kapitalfremmere og reklamesælgere.
Big Brother er markedsført som reality tv, det er vist den virkelighed tvdk der sælger der bliver vist.
Jeg væmmes ved tanken om forsøget, man skaber et (utroligt smukt) fællesskab, for derefter at tvinge folk til at dolke hinanden i ryggen. Ulækkert.
Men det er genialt, det er livsstils-underholdning ført til det yderste. Nu hjælper de ikke længere seeren med at finde og leve en bestemt stil. Seeren behøver ikek længere selv at leve, seeren kan istedet finde sin \"lykkefugl\" i showet, og følge med i dens liv.

Jeg bryder mig ikek om Big Brother.
Se iøvrigt http://www.sickbrother.dk
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:31 #26
TvDanmark har høje seertal som aldrig før efter at det skete...!
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:32 #27
jdaugaard->

De slukkede for kameraerne. Altså programmet viset ALT!. Undtagen hvis det ikke er godt for underholdningen.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:33 #28
TVdanmarks seertal er vist nærmest 3 doblet ikke? :-)
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:33 #29
jdaugaard->

Er det er argument? :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:33 #30
Jeg forstår ikke hvad folk har så ondt i røven over?? I kan jo bare la\' være med at se det! Men i KAN jo ikke la\' være :-)
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:34 #31
Daugaard> Det gælder for BB i alle lande, at hvis der sker noget, som ikke ligefrem gavner tvstationen, så klipper de det sq da bare fra, eller slukker for lortet...profit, profit og atter profit.

/JB
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2001 - 13:34 #32
Snak for dig selv, jdaugaard. Vi er skam mange der selv har et liv - ha!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:35 #33
Jeg ville ikke argumente for det... jeg og andre kan godt lide at se det, det er der andre der ikke kan, og dem om det! Bare jeg kan få lov :-)
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:35 #34
johnnybrian->

jep....fortæller det ikke lidt om TVDanmarks moral? Mnakna vel kalde det er moderne form for valgflæsk.
Avatar billede beaviz Nybegynder
19. april 2001 - 13:35 #35
jdaugaard: jeg har ikek fjernsyn, så det går ret let med at lade være. Alt tvdks seertal er steget kraftigt er selvsagt når du reklamerer til laveste fællesnævner.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:35 #36
I tyskland havde de iokke flere seere og så lukkede de en pornostjerne ind i huset for at få seertallet op igen. DEt virker ikke som reality gør det?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:36 #37
johnnybrian:> Ja, det handler da om penge! ALT handler om penge... men du går vel ned og sætter kryds ved SF når der er valg :-)
Avatar billede beaviz Nybegynder
19. april 2001 - 13:37 #38
fuck det var noget mundlort, oversættelse:
Jeg har ikke fjernsyn, så det går ret let med at lade være. At tvdks seertal er steget kraftigt er selvsagt når de henvender sig til laveste fællesnævner.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
19. april 2001 - 13:37 #39
jdaugaard> ville du gerne tilmelde dig sådan en omgang pis, hvor den eneste grund til at have hjemmesiden bigbrother.dk, er alene af den grund, så folk kan se dem gå i bad. man skulle censurere jills krop....

desuden, den enste grund til, hvis jeg altså kom med i showet, var UDELUKKENDE for at vinde en halv million. men hvorfor så ikke bare arbejde og være sikker på at få penge
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:37 #40
jdaugaard>> Det kan du skam osse, jeg har bare skide ondt af dig.....og resten der sidder og glor på det...

Hvis i sætter det op sort på hvidt, så er det i egentlig sidder og glor på bare ganske almindelige røvssyge danskere, som bor i et hus og snakker om små fuldstændigt latterlige ting. Jeg mener hvis man selv har et liv, så sidder man sq da ikke og glor på sådan en flok narrøve! Så sidder man sq selv og snakker om alle mulige åndssvage småting! *G*

/JB
Avatar billede beaviz Nybegynder
19. april 2001 - 13:38 #41
jdaugaard: Handler ALT virkeligt om penge? (og ja, jeg stemmer SF)
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:38 #42
jdaugaard->

beavitz har ret, det er laveste fællesnævner. På den måde skaber man sig naturligvis er stort seergrundlag.

Tag nu DR2 som et modstykke. De sender programmer med et højt intellektuelt niveau. Det skaber måske ikke så høje seertal, men bedre kvalitet.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:39 #43
jdaugaard> Nej det gør jeg satme ikke...men jeg udnytter sq ikke folk og fæ for at få smidt lamme kvicklyreklamer ind i mit tvshow hvert 5 minut!

/JB
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. april 2001 - 13:39 #44
Big Brother/TVDanmark lancerer programmet som et spændende eksperiment, hvor man følger mennesker i forskellige situationer. Disse programmer er før blevet set med Robinson og lignende. Men er det virkelig sådan?

Der er ingen tvivl om at mange ser det, for at se hvordan mennesker reagerer i de forskellige situationer, så kan man identificere sig selv med dem og sige sådan ville jeg også have reageret etc. Og hvis man ser det sådan er det måske et meget spændende eksperiment.

Men eksperimentet er blevet totalt ødelagt nu, da folk er gået og kommet stort set som de har lyst. Der er ikke længere den udfordring med at være isoleret, og så er det netop bare flad intriger-underholdning. TvDanmark prøver desperat, koste hvad det vil, at sprøjte lidt spænding ind i programmet nu, men de ødelægger bare eksperimentet.

Derfor må dem, der stadig ser programmet, forsvare sig med at det er fordi det er kult e.lig. Men jeg tror, at det i virkeligheden bare er for at se lidt flad underholdning... og måske et par bryster :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2001 - 13:40 #45
TvDanmark har solgt masser af reklameplads til blokkene før og efter showet hver dag. Reklamepladsen er solgt for alle 100dage. Så stoppes før tid, vil de få et stort problem med reklamekøberne. Derfor vil showet fortsætte no matter what.

Jeg bryder mig ikke selv om showet. Har set et par enkelte afsnit, men det fænger mig overhovedet ikke. Min tid er for kostbar til at bruge på en flok præmenstruelle tøser og drengerøves (jeps... de KAN også være præmenstruelle) små ligegyldige problemer.

At de der smuttede er de eneste vindere? - Det synes jeg egentlig ikke. Folk havde meldt sig til showet, og vidste hvad de gik ind til. At flygte er en barnlig og umoden handling, der beviser at de ikke kan gennemføre noget de har påbegyndt. Skulle jeg en dag sidde over for én af dem i en ansættelsessituation til et rigtigt job, ville de være diskvalificerede på forhånd. Jeg kan ikke bruge folk der ikke kan tåle mosten i en smule modgang til noget.

Etisk kan jeg være i tvivl om BB er acceptabelt. Isolation af mennesker i længere tid... tilbageholdelse af mennesker (hvor de forsøger at flygte)... psykisk manipulation osv. er alle ting Amnesty ville reagere på i alle andre situationer.

NanoQ

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:41 #46
x-masman:> Du har helt ret... ren og skær underholdning!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. april 2001 - 13:41 #47
Det kunne være meget spændende hvis de havde holdt sig til det orignale koncept,
men det har de jo brudt gentagne gange!
Men hvis vi nu ser på den Tyske version, der har de holdt sig helt og komplet til konceptet, det vil sige at de stortset ikke har haft nogen form for kontakt til omverdenen, de skal spille om deres basis varer og ikke om ekstra! de får ikke finseret diverse druk fester! De får stripper ikke(:))!
De får dobbelt så mange penge!
og bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla!
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:41 #48
Det er nu meget godt at se hvis man har kanon tømmermænd...for der sover man sq alligevel!

/JB
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:42 #49
Der sq da ikke noget ved at se bigbrother for pornoens skyld. www.whitehouse.com - det er meget lettere.
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:43 #50
Jeg tror ikke BB vil skabe seertal næste år. Programmet har vundet en hel del på \"sensationen\". Det har de ikke næste år.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:45 #51
Vil du vædde? :-)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:46 #52
skal vi tage et væddemål alle sammen?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:47 #53
TVDK, Tv3 og hvad de nu allesammen hedder, vil fortsætte med at lave den slags røvshows. Og det er kun pga en ting: Folk som Jdaugaard. Simpelthen sociale tågere, som åbebart ikke har noget liv selv, derfor følger de med i nogle andres små åndssvage hverdagsting.

Tag det nu ikke så personligt Jdaugaard! :)

/JB
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:47 #54
Uden at ramme nogen ( Heller ikke tdaugaard ) :-)

Ville der være en forskel i IQ hos seerne ved henholdsvis DR2 og TVdanmark?

......Jeg vist ikke finde ud af at skrive det objektivt hva\'? :-))
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:48 #55
BB drejer sig faktisk kun om at folk vil se patter, røv og fi....

Det er ligesom folk som glor på motorsport, kun for at håbe på at de kører galt! Det er sq da en syd drejning samfundet tager...:(

/JB
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:49 #56
jdaugaard->

Gerne, hvordan skal væddemåler eksakt lyde?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:49 #57
Det gør jeg skam heller ikke! TV2 har også lige et \"reality show\"! Kan ikke lige huske hvad det hed! \"Temptation Island\" skal nok også blive et seerhit...
Jeg læste et sted læste jeg at der ville køre 5 såkaldte reality show næste år!!!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:49 #58
ER der nogen som ved om de sender bigbrother igen?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:50 #59
SYG even! :)

/JB
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:51 #60
Jeg synes vi skal vædde 6 øl over internettet. Hvor mange ville være med til det?
Avatar billede ezzuk Nybegynder
19. april 2001 - 13:51 #61
johnnybrian> jeg ser nu motorsport fordi det er sejt, og ikke for at se nogen køre galt
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:51 #62
johnnybrian->

Jep, ligesom dem der ser Hubertusjagten, kun for at grine at de stakkels ryttere som falder i \"Magasindammen\"
Avatar billede subcubes Nybegynder
19. april 2001 - 13:52 #63
Døøøøøøh så sidder man bare og føler sig udenfor fordi man aldrig har set det :-)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:53 #64
Hvis de sender det igen. Så laver vi en side hvor man kan give et bud på deres seertal. Når du så er færdige næste gang regner vi ud hvem der var tettest på eller sådan noget?
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 13:53 #65
Morten-dyrekilde->

Gerne....men det lyder som om vi mener det samme, så der vil nok ikke bliver ret meget væddemål over det.

Avatar billede beaviz Nybegynder
19. april 2001 - 13:54 #66
\"Temptation Island\" er iøvrigt en tand klammere end BB, Baren og robinson tilsammen.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:54 #67
Hvad med dig jdaugaard? - vil du være med?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 13:55 #68
Ezzuk>> Jeg taler om princippet.....jeg generaliserer ikke! :)

/JB
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 13:55 #69
-> beaviz - hvad går det da ud på?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:57 #70
johnnybrian:> \"Folk som Jdaugaard. Simpelthen sociale tågere, som åbebart ikke har noget liv selv, derfor følger de med i nogle andres små åndssvage hverdagsting.\"

ehm .. definér venligst \"som åbebart ikke har noget liv selv\" .. det er tåbeligt at komme med sådan et statement uden at have noget at basere det på! Jeg ser selv BB hver dag og vil da sikkert gøre det hvis de laver en 2\'er.. men det er da ikke ensbetydende med at jeg intet liv har. Desuden har alle et liv, nogle folks er bare mere interesant for DEM end andres.

s_brodersen:> heey .. hvad har jeg nu gjort !? ;o)

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:57 #71
Ja ja.. jeg er klar :-)
Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2001 - 13:58 #72
Jeg synes at Big brother sucks big-time.... jeg mener efter hende den der luder fortalte at hun blev voldtaget (Ikke at jeg tror hun blev det - der er for fanden ingen der gider kneppe en klam luder som hende) til en Guns\'n\'noses sang så slukkede de fandme for lyden.... jamen er det reality tv... gu fanden er det ej.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 14:00 #73
Tdaugaard>> Kan du så ikke forklare mig hvofor du ser det? Er det ikke fordi du synes det er underholdende at sidde og høre på hvad de snakker om, hvad de laver og hvordan de har det hver dag? Hvorfor skulle man det, hvis man ikke enten havde alt for meget fritid eller bare savnede et idealt forbillede? Hvorfor synes du det er spændende at høre om hvor Erkan fra Baren barberer sig henne? Hvorfor?

/JB
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 14:00 #74
tdaugaard!!! Juhuu... jeg har ventet på dig! Hvor var du jeg havde brug for backup?!? :-)
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 14:01 #75
jdaugaard->

Du skal ikke tage det personligt:-) Jeg prøvede kun at sætte \"laveste fællesnævner\" i relief.

/SB
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 14:01 #76
-> jdaugaard - s_brodersen - og hvis der er andre så sig til. Skal vi lave en lille side hvor vi kan taste vores gæt eller hvordan skal betingelserne være?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 14:02 #77
Sagde iøvrigt osse at jdaugaard ikke skulle tage det personligt, hvilket jeg heller ikke håber at han gør! :)

Jeg vil bare gerne have nogle argumenter for hvorfor man skulle se det, da jeg ikke selv finde nogen......

/JB
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 14:03 #78
kan....fuck jeg suger idag..:)

/JB
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 14:03 #79
hov....nu forstår jeg hvad du mener tdaugaard.

Du må sku\' undskylde. Jeg kom vist til at taste forkert.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 14:07 #80
Men hvad kan man sige...

Hvis man nu målte IQ på alle der så bigbrother og så målte den på dem som havde mulighed for det og valgte noget andet. Hvilken gruppe ville få højest.
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
19. april 2001 - 14:09 #81
Jeg bliver nødt til at smutte hjem nu. Ses på eksperten i morgen. Det bliver i hvert fald ikke derhjemme med et 56K :-)

Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 14:13 #82
For de som ikke er klar over det, så kan man skifte kanal eller se noget andet. Det virker som om folk tror de er bedre mennesker hvis de ikke \"nedlader\" sig til at se det. Det er da heller ikke alle som synes Fawlty Towers er sjovt. ( Men det er det :) )

Hvis TvDanmark tjener penge på det, FEDT. Så længe det ikke er mine penge som sponsorer det jeg ikke synes om så kan jeg da være ligeglad.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 14:16 #83
\"Big Brother\" - Programmet du elsker at hade.....
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
19. april 2001 - 14:38 #84

Vi har ikke set det sidste til reality tv endnu, kun starten, pt kører flere shows i udlandet, som nok alle på et tidspunkt kommer i danske udgaver:

http://communities.msn.dk/altomlivsstil

Hvad det er der fænger hos publikum er meget forskelligt, men måske den tanke \"det kunne ligeså godt ha\' været mig\" er en årsag til, at de har så høje seertal, det er jo mennesker vi alle på et eller andet punkt kan identicifere os med.

Jeg fatter ikke udtalelser som ulækkert, uetisk, og slet ikke den med get a life.
At komme med sidstnævnte udtalelse er topmålet af intellektuel snobberi grænsende til arrogance, det forudsætter jo, at personen har alle de rigtige svar på, hvad et liv er, og alle vi andre er imbecile narhoveder der ikke har selvsamme svar.
Hvis nogen skulle være i tvivl, ja jeg ser snage-tv, jeg opfatter det som en afslapning, hvor jeg kan koble hjernen totalt fra og ikke skænke det en tanke når jeg rejser mig.

Tilsidst en kommentar til lizardine:
Du burde ærlig talt skamme dig, du bruger en af de mest nedsættende ord der kan bruges om en kvinde, + du uden at kende baggrunden sætter spørgsmålstegn ved sandheden af en sikkert traumatisk oplevelse hun har været udsat for.
Det er folk med dine holdninger der er årsag til, at det danske retsvæsen giver latterlige lave straffe for voldtægt af kvinder!
Avatar billede hobbez Nybegynder
19. april 2001 - 14:44 #85
BB er iscenesat virkelighed, og de seere (og medvirkende) som ikke er klar over det, er 12% dummere end knækbrød.

Hvis nogen har lyst at udstille sig selv, og blive kendte på baggrund af at de har ladet sig manipulere og filme 24 timer i døgnet, så dem om det.

Men det er ikke virkerlighed, for deltagerne er helt bevidste om, at de bliver filmet, og de opfører sig derefter.

For et års tid siden (tror jeg) så jeg et program, hvor man havde bildt et par elever på en uddannelsesinstitution ind, at man var ved at lave en udsendelse om multietniske uddannelsesinstitutioner.

Man så optagelserne, og så så hvordan man klippede i optagelserne for at give udsendelsen den vikel man gerne ville have, nemlig at det multietniske gav alt for mange problemer. Hver gang de to deltagere havde udtalt sig om de positive og negative sider, blev en stor del af de positive udeladt, og de negative udtalelser klippet sammen, så de forstærkede hinanden.

Derefter viste man udsendelsen til de to, bare for at de kunne se resultatet, inden det blev \"udsendt\".

De var nærmest i chock, speciel pigen, som tydeligvis havde en \'anden etnisk baggrund\' (en pæn mørk farve).

De fik hurtigt at vide, at udsendelsen var klippet sammen, så den gav det indtryk producenterne gerne ville have frem.

Specielt pigen var meget lettet, fordi hun slet ikke kunne forstå hvorfor hende hun så på skærmen var så racistisk at høre på - når nu det var hende selv !!!!

Udsendelsen burde have været obligatorisk for alle der overvejede at melde sig til BigBrother, og ikke mindst for alle seerne.

Producenterne styrer klipning og de input de giver deltagerne, i form af samtaler, opgaver - og sprut.

Jeg er ligeglad med om man ser Big Brother (jeg forsøger selv at undgå programmet) men hvis man tror at det er virkelighed, så er man for dum.

/Rob
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 14:47 #86
Hobbez:> Hvem snakker om virkelighed?!? Jegh ser det bare fordi det er underholdende....
Avatar billede hobbez Nybegynder
19. april 2001 - 14:50 #87
jdaugaard >> Jeg snakker om virkeligheden.

Hvis man ser det fordi man tror det er virkelighed, så er man en taber (jf. spørgsmålet).

Hvis man ser det for underholdningens skyld, så keder man sig sgu :o)

/Rob
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
19. april 2001 - 14:57 #88

Hobbez
Virkelighed?.. jeg tror nu nok, at de mennesker som ser de shows har et ganske godt greb om virkeligheden, så mon ikke det er en af de mange fordomme der eksisterer om seere af reality tv, at de er uintelligente mennesker der ikke har noget at flytte rundt med?

Husker forøvrigt for en del år siden, at TV-avisen viste et billede af nogle små grædende børn i stribede dragter, og kommentatoren med bedemandsansigt fortalte, at det drejede sig om børn i Østtyskland der var anbragt i en fangelejr, fordi deres forældre var systemkritikere.
Et større udsnit af billedet viste dagen efter i en avis, at det var børn i en børnehave, der var til deres første svømmeundervisning, og det var vandet der skræmte dem.
Så alt i medierne bør der sættes et spørgsmålstegn ved ;-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 14:59 #89
hobbez:> Keder man sig? Hvordan kan du definere hvad kedsomhed er for mig? JEG synes det er god underholdning.... :-)
Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2001 - 15:01 #90
Den er fin med dig sanne7913 - Den lille nerkoluder der var da fandme selv skyld i at hun blev voldtaget..... det er garanteret et nummer fra hendes side, efter hun var færdig med at have sex med en eller anden stodder.....

Hvorfor bitcher du egenlig over det.... er du selve blevet voldtager?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
19. april 2001 - 15:06 #91
Er der et ganmmelt skenderi mellem jer sanne og liz eller opfører lizardine sig normalt sådan??
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 15:06 #92
lizardine:> HEY! Tag dig dog sammen! Tal dog ordetnligt til folk! IDIOT!!
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
19. april 2001 - 15:08 #93

lizardine
Du er dog et utrolig sølle menneske!
Jeg håber din følelseskulde overfor andre mennesker skyldes din uvidenhed, og ikke er et pesonlighedstræk.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
19. april 2001 - 15:10 #94
Morten
Jeg har aldrig talt med personen før idag, så det er der ikke, og jeg kan derfor heller ikke svare på, om det er normalt for ham/hende at opføre sig sådan.
Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2001 - 15:13 #95
Det er meget muligt det er min uvidenhed..... eller rettere det er min uvidenhed der taler, eftersom jeg aldrig selv har været udsat for sådanne.... jeg mener bare.... at en mand skal gå meget langt for at ville voldtage en pige.... og personligt så tror det er de færreste mænd der vil stå distancen og begå rendyrket voldtægt på det modsatte køn.

Du kan så lægge hvad du vil i det.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 15:16 #96
hobbez:> Det er da virkelighed .. hvad vil du ellers kalde det ? Det kan godt være at det er en kunstig virkelighed, men de ting som beboerne gør og siger er da virkeligt. Hvad fanden skulle det ellers være ? De er nået forbi det stadie hvor de ikke længere behøver at \"spille\" en person for at være vellidt, så derfor er det da nu mere virkeligt end det nogensinde har været. Se bare flugten fra BB huset .. hvis ikke det var virkelighed der ville noget, så ved jeg ikke hvad det var...

lizardine:> har du evt. prøvet en stavekontrol ? Jeg har hørt det skulle være riiigtigt godt for folk der nix kan stave ;o)

johnnybrian:>
\"Kan du så ikke forklare mig hvofor du ser det? Er det ikke fordi du synes det er underholdende at sidde og høre på hvad de snakker om, hvad de laver og hvordan de har det hver dag? Hvorfor skulle man det, hvis man ikke enten havde alt for meget fritid eller bare savnede et idealt forbillede? Hvorfor synes du det er spændende at høre om hvor Erkan fra Baren barberer sig henne? Hvorfor?\"

Jeg synes det er spændende at se hvad de foretager sig fordi de absolut ingenting har at lave.
Jeg har masser af fritid .. og dette er absolut ikke ensbetydende med at jeg ikke har noget liv. Det har jeg, og JEG synes det er helt fint - ellers ville jeg jo nok ikke leve det som jeg gør, vel ?
Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2001 - 15:18 #97
Har prøvet.... F7 virker bare ikke..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 15:18 #98
lizardine:> \"og personligt så tror det er de færreste mænd der vil stå distancen og begå rendyrket voldtægt på det modsatte køn.\" DAMN du er naiv! Der er sku da mange der begår voldtægt på det modsatte køn (hvor fucked up ville det ikke være at begå det mod dit eget !?) du skal da ikke tro at bare fordi man ikke hører om det at det så ikke foregår ..
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. april 2001 - 15:22 #99
Jeg synes at denne debat er kommet så langt ned og kommet på et meget stort sidespor. Måske er det tide at den lukkes.

Så kan vi bare konkludere, at lige meget hvor meget man hader BB, er det måske et af de største diskussions emner for tiden, og så kan man jo spørge sig selv, om det ikke er lige hvad TvDanmark prøver at opnå. Jeg mener, at al den omtale o.s.v., styrker jo bare interessen omkring programmet.

-> Liz. Det er iorden at du har dine holdninger, men at udtrykke sig på en så banal og infantil måde, hører altså bare ikke hjemme andre steder end i en børnehave. Selv der ville du nok have krydset grænsen for hvad man kan tillade sig.
Avatar billede hobbez Nybegynder
19. april 2001 - 15:23 #100
Sanne7913 >>

Jeg skrev ikke at man var uintelligent hvis man så BB, kun hvis man troede at det man så var \'virkeligheden\' og ikke stærkt manipuleret.

Dit eksempel med \'systemkritiker-børnene\' understøtter i øvrigt ganske godt min pointe:

Vi har en tendens til at tro på billeder - specielt levende billeder - selvom vi forsøger at forholde os kritisk, fordi mediet er så stærkt.

Pigen fra mit eksempel kunne ikke genkende SIG SELV, fordi udsendelsen var klippet som det var.

Hvorfor tror I at så mange politikere og andet foretrækker debatter i live TV? Fordi det er meget sværere (men ikke umuligt) at manipulere med resultatet. Var der ikke også noget med at de tre \'flygtninge\' fra BB-huset kun ville stille op til Live TV ??

jdaugaard >> Definition på kedsomhed: Når man sætter sig til at se BigBrother :o)

OG VIL FORÆLDRENE TIL LIZARDINE PÅ 7 ÅR SÅ VÆRE SØDE AT HENTE DERES MØGUNGE I SPØRGSMÅL 65758, HVOR DER VENTES !!!

/Rob

Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2001 - 15:24 #101
\"Der er sku da mange der begår voldtægt på det modsatte køn\" Hvor ved ud egenlig det fra.... der er sikkert mange piger der hævder at de er blevet voldtaget..... men hvis man ser nøgternt på det.... hvor mange af tilfældene er egenlig voldtægtstilfælde.... kunne du f.eks finde på at rende rundt at voldtage folk - jeg kunne ikke.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
19. april 2001 - 15:25 #102

lizardine:
det er lidt den holdning: jeg har ikke prøvet det, jeg har ikke gjort det, ergo, så eksisterer det ikke. Den holder bare ikke vand!
Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2001 - 15:32 #103
Sanne7913
Det passer ikke.... jeg påstår ikke at voldtægt ikke eksisterer og jeg påstår ikke at voldtægt ikke kunne finde sted..... Det sætning kan du ikke uddrage af det jeg har skrevet.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 15:35 #104
lizardine:> Jo, det er lige præcist den man kan uddrage af det du har skrevet! Man kan faktisk ikke uddrage andet!!
Avatar billede hotpop Novice
19. april 2001 - 15:36 #105
big brother er for dem der ikke har noger intelligent at kunne lave! Det er fordummende tv og det er andenrangs kvalitet!
Avatar billede leiling Nybegynder
19. april 2001 - 15:38 #106
BigBrother Sucks her er et sted der ved hvad man skal syntes om BigBrother og de har ret. www.sickbrother.dk

leiling

PS: til dig der ser bigbrother der ude FÅ DIG ET LIV I STEDEN FOR AT GLO PÅ ANDRES!!!
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 15:42 #107
Det var dog pokkers som folk som ikke ser BB går op i det. Spørgsmålet er om vi her har fat i et par af de mange tusinde BB \"skabsseere\"??

Big Brother - Programmet du elsker at hade.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 15:45 #108
cyber_k:> He he... ja! Hvis har så meget i mod BB, så lad dog være med at se det, og lad os der gerne vil!! :-)
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 15:46 #109
Og hvis du skal være helt ærlig lizardine. Lig din rebelske side på hylden. Noget af det du skriver, er det for at provokere, eller mener du det seriøst?
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. april 2001 - 15:47 #110
Stop nu denne banale debat!!!!! Man ville ellers tro at folk, der er brugere af denne side, burde være intelligente nok til at argumentere for sine holdninger og ikke bare svine hinanden til!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 15:48 #111
leiling:> www.sickbrother.dk er fed nok, men stadig ser jeg BB .. fordi jeg synes det er fedt ... så lad mig :-)

Hvis jeg, ifølge jer, ikke har noget liv så er det vel ikke MIN hovedpine ? Jeg VED jeg har et godt liv ..
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. april 2001 - 15:52 #112
Tdaugaard>>Kender ik noget til dit liv, men hvis du vil se BB så er det osse helt iorden! :) Vi er jo allesammen mennesker, og en go debat er altid rar midt i arbejdstiden! :)

/JB
Avatar billede lizardine Nybegynder
19. april 2001 - 15:53 #113
cyber_k

Ja det første med provokerende ord som luder m.v. var for at provokerer.... men tankeeksperimentet mht. reelle voldtægtstilfælde, den holder jeg fast ved.
Avatar billede skwat Praktikant
19. april 2001 - 15:53 #114
Der er en ting der er længer ude end BB - Denne diskution.
Lizardines argumenter er mere latterlige end ideen bag bigbrother

Jeg har aldrig været i Spanien altså findes Spanien ikke. Basta
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 15:56 #115
x-masman>> Spørgsmålet er om du er dobbelmoralsk når du kalder folk som sviner andre til for uintelligente?? Jeg dømmer ikke, men man skal ikke kaste med sten når........
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 15:58 #116
skwat>> lol. Lækkert \"lommefilosifisk\" perspektiv.

Men generelt: Lad dog folk om deres meninger og holdninger.
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. april 2001 - 16:03 #117
Cyber k> tænkte faktisk på det samme, da jeg havde trykket på \"udfør\" :-), men det kan stadig forsvares. For det er ikke ret intelligent at bare slynge postulater og provokationer ud, uden at argumentere for det. Det er da noget af det første man lærer i livet. Jeg vil ihvertilfælde mene at man ikke er intelligent, hvis man ikke kan forsvare sine holdninger, så har man jo ikke tænkt tingene igennem.
Avatar billede dar Nybegynder
19. april 2001 - 16:05 #118
s_brodersens oprindelige spørgsmål>> Ja, gu er man taber hvis man ser det l*rt.

Det er ihvertfald mine erfaringer. Der er 11 drenge i min klasse. Ud af dem er der een der \"ikke kan lade være\".
Lidt info om ham:
Går i Buffalo, er 1,60 høj (det er for helvede en 8. klasse vi taler om), har en dybt usmagelig frisure, bor i et SKOD-hus ude på landet, har lavsig comp, spiser dårlig mad og har aldrig prøvet at få en karakter over 7.

Jeg ved ikke med jer men jeg synes han er taber. Men nok om det. Det var bare en lille konklusion.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 16:10 #119
x-masman>> Du har helt ret. Brok er bare irriterende. Konstruktiv kritik bør man lytte til.

Desuden har du ret. Et simpelt spg, har udviklet sig til en generel samfundsdebat om alt fra voldtægt til fordomme over for fremmede og popfyre.

UG+ til S-brodersen. Han fik skabt et forum som folk intereserer sig for. BB seere eller ej.
Avatar billede dudesicko Novice
19. april 2001 - 16:16 #120
Jeg har ikke selv set så meget af det, men jeg griner af deres koncept, og metoden de reklamerede på, 100 dage 10 mand helt alene, overvåget 24 timer i døgnet. (EN STOR JOKE) De har fandeme haft mere besøg end hele Horsens statsfængsel har haft de sidste 10 år.

Det er et totalt latterligt program, men af og til bliver jeg nød til at se med, da Mette min kæreste, ser skidtet ;( men ok jeg har da set 3-5 udsendelse.

Og  3 der gik ud er totalt lamme, det viser bare at de er nogle kyllinger, og ikke turde blive og tage kampen op med de andre der blev.

Min sidste kommentar, de skal ikke lave en BB2, det ville gå totalt i fiasko IGEN. (og jeg kan så se TV i fred og ro, uden at Mette skal se BB hverdag ;( )

Og i skal lige se denne den er total fed.
http://games.sohu.com/fightgame/fight3.swf
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 16:23 #121
Du har ret. Total fed side.
Avatar billede dar Nybegynder
19. april 2001 - 17:03 #122
Den er seeeeej!!!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
19. april 2001 - 17:43 #123
en sten kan ikke flyve. min mor kan ikke flyve. ergo er min mor en sten!!!!!1
Avatar billede leiling Nybegynder
19. april 2001 - 17:58 #124
that site is too cool har jeg ret hvis den er The Matrix inspireret de fleste af triksende bruger de i The Matrix
Avatar billede skwat Praktikant
19. april 2001 - 18:31 #125
det skulle være min mor kan ikke flyve, en sten kan ikke flyve, ergo min mor er en sten ellers ville det være en sten der er mor (@)(@) der røg vist en sikring
Avatar billede ravn1 Nybegynder
19. april 2001 - 18:44 #126
Jeg ser det ikke normat men må indrømme at det var vildest sjov da de alle sammen ville skride, og så de 4 kom tilbage... Det var det vildeste følelses porno :-)  Det var d eneste sjove ved bigbrother!
Avatar billede biver.dk Nybegynder
19. april 2001 - 18:49 #127
Jeg havde ikke noget imod det - endtil de måtte gå ud og ind og hele familien kom!
Avatar billede ravn1 Nybegynder
19. april 2001 - 19:40 #128
JEp TvD er VILDT desperate!
Avatar billede hotpop Novice
19. april 2001 - 20:55 #129
dudesco>>> Hvor lang tid er den her side http://games.sohu.com/fightgame/fight3.swf om at loade færdig???
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 20:56 #130
Var der nogen der så Debatten på DR2? Poul Gazan gav dem tørt på :-)
Avatar billede hotpop Novice
19. april 2001 - 20:58 #131
nå nu blev den færdig... Den er for FED!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
19. april 2001 - 21:10 #132
Avatar billede hotpop Novice
19. april 2001 - 21:19 #133
apollo69> *loooool* man KAN bare ikke vinde *ggg*
Avatar billede ravn1 Nybegynder
19. april 2001 - 22:41 #134
http://games.sohu.com/fightgame/fight2.swf  er den sejeste, har i prøvet at vinde?
Avatar billede ravn1 Nybegynder
19. april 2001 - 22:42 #135
Det er sq flotfundet på!! Syg Fantasi!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. april 2001 - 08:26 #136
Jeg signer af... denne har udviklet sig fra at være en debat til en chat ;)

NanoQ
Avatar billede cyber_k Nybegynder
20. april 2001 - 09:18 #137
jdaugaard>> Yep. Jeg så debatten. Jeg synes dog hverken jeg bliver dummere eller klogere. De diskede ikke op med noget nyt i debatten, hvorfor det dog også flere gange ente med en gang mundhuggeri.....desværre.

NanoQ>>Du har ret. Cyber_k signing of................for now.............
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
20. april 2001 - 11:25 #138
Debatten er god fordi der ikke er noget svar. kun holdninger. Vi har her fundet nogle mennesker som har fundet ud af at snakke for sig med sine argumenter.

-> Jeg lavede tidligere et indlæg hvor jeg påstod at folk som så bigbrother havde en gennemsnitlig lavere intilligens end andre. Dette blev forbigået af både Tdaugaard og Jdaugaard (irriterende med jeres lignende navne.)

Jeg vil stadig påstå at det er sandt, men ville i sige det samme?
Avatar billede www. Nybegynder
20. april 2001 - 11:27 #139
Big Brother Sucker min afdøde bedstefars Pik! Det Skodder Da For Sygt.::!::. Og Jeg kan godt se det !
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
20. april 2001 - 11:36 #140
Hvad er det for et sprog og udtryksbrug???

Man kan blive rystet over hvor intetsigende og dumt folk herinde kan udtrykke sig!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. april 2001 - 11:39 #141
morten_dyrekilde:> Det er nok fordi de ser BB *GG*
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
20. april 2001 - 11:43 #142
Jeg er lige logget på, og læse aaaaaalle indlægene. Jeg syntes desværre det saglige efterhånden er blevet nedpririoteret. Debaten var god i starten, med udviklede sig til at blive et regulært slagsmål med presonlige angreb. En holdnings som www.\'s kan man vel ikke ligefrem kalde konstruktiv.

Jeg ville gerne høre nogle argumenter for og imod BB. jdaugaard har givet sin ærlige mening; hatten af for det. Jeg kan nemt forestille mig at BB\'tilhængere har læst debatten, og derefter  ikke har deltaget, af frygt for at blive svinet til. Det var jo ikke helt det, der var meningen med spørgsmålet.

Jeg tror jeg vil lukke spørgsmålet nu. Jeg har efterhånden fået belyst begge sider, og har  fundet både gode og dårlige sider ved programmet.

Mine point vil jeg give til jdaugaard. Ikke fordi jeg billiger hans holdninger. ( Jeg er selv ubarmhjertig \"BB-hader\" ) Men fordi han stod ved sine holdninger, selvom den til tider ikke var særligt populær.

.....øh....jdaugaard du har jo slet ikke svaret. Hvis du vil have pointene bliver du nok nødt til at svare :-)

MVh S_brodersen
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. april 2001 - 11:53 #143
Ok, takker :-)

Og tak for debatten allesammen....
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
20. april 2001 - 11:56 #144
Det er jo det som gør eksperten til et godt sted. Her kan man få sig en god diskussion en gang i mellem! :-)
Avatar billede s_brodersen Nybegynder
20. april 2001 - 11:59 #145
Jep...tak for debatten