Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:15 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Computeren tror stadig Win XP Home er installeret

Når jeg starter min computer op kan jeg vælge mellem at starte i Win XP Home eller Pro Edition. Problemet er at det rent faktisk kun er Pro edition der er installeret - jeg har slettet Home!
Det er sådan set ikke noget stort problem for når jeg vælger Pro virker det fint og hvis jeg vælger Home siger den at det ikke findes. Men det ville da være rart hvis jeg ikke skulle "vælge" hver gang under opstart. Help???
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 20:18 #1
Klik på Start, klik på Kør, skriv: msconfig  og tryk enter, vælg faneblad: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier”. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini – Anvend/Ok.
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:39 #2
Så er den klaret.. Verdensklasse!!
Lav lige et svar, så får du nogle point.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 20:41 #3
Så gerne ;)
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 20:51 #4
Håber det hele kører korrekt nu ;o)
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:03 #5
Takker... det eneste der ikke kører korrekt er lyden. Den virker af en eller anden grund ikke.. Når jeg går ind i Device Manager kan jeg godt se der er et problem, men den vil ikke opdatere driveren!?
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:06 #6
Ved godt det sidste er lidt off topic, men måske du alligvel kan hjælpe hurtigt?
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 22:08 #7
Hvis det er "on-board lyd" så skal du hente drivere på den bærebare producents hjemme side

Eller prøv med dette program:
Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Klik også på Multimedie og windows lyd
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:10 #8
jeg vil helt sikkert tro det er onboard... jeg prøver lige
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 22:12 #9
Hvad hedder din bærebare, så kan jeg måske guide dig lidt bedre ;)
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:13 #10
jeg får følgende adresse:
http://www.sis.com/download/

Her kan jeg under audio driver væglge mellem SiS7012 SiS7018 ???
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:15 #11
Jeg fandt noget der sagde SiS7012 andet sted i EVERST. Det prøver jeg så.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:30 #12
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:31 #13
Har downloadet det, men det virkede ikke da jeg skulle installere det??

Den foreslår at installere til C:\Program Files, skal det ændres???
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:33 #14
deep-link..-> http://www.sis.com/download/download_step2.php?id=155808&agree=1&country=Denmark&Image7911.x=41&Image7911.y=13

loader langsomt..O)

er det denne du har hentet?
hvis den ikke virker, skal du hente driveren på producentens side.. er det ikke en bærbar.?
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 22:34 #15
Du skal huske på, at den er pakket som en Zip fil.
Den skal først pakkes ud og derefter vil der være en setup/exe fil som skal køres
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:35 #16
haverslev >> der er forresten ikke en bærbar jeg arbejder med nu. Det er en stationær. En Packard Bell Imedia 7210
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:36 #17
jeg har udpakket det og kørt setup.exe.. så foreslår den at jeg skal installere til C:\Program Files. Jeg trykker OK, men får en fejlmeddelse!!!
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:37 #18
bartfreak >> det er præcis den fil jeg downloader og som sagt er det ikke en bærbar..
Det vil bare ikke installere den skide driver!
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:39 #19
Forresten, i Device Manage er det Multimedia Audio Controller der er problemer med. Hvis jeg vælger at afinstallere denne og så kører den downloade setup.exe til driveren, så får jeg ingen fejlmeddelse, den afslutter bare mærkeligt med det samme. Og det virker stadig ikke!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:40 #20
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 22:41 #21
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:42 #22
og ps: prøv før du installeret at afinstallere software, og derefter fjern enheden i enhedshåndtering. Og efter en genstart installer drivern..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:44 #23
forkerte..?..  har du kigget på linket ?..O)
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 22:45 #24
bartfreak > det var nu til reddevil ;) (forkete driver)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:46 #25
ok..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 23:04 #26
virker det nu..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 23:15 #27
sorry for spam...det virker sådan..O)
go´nat.
Avatar billede reddevil Nybegynder
19. oktober 2005 - 23:54 #28
Yes!! Tak gutter!! Det sidste link virkede perfekt.. Så spiller musikken igen..