Avatar billede trajkovski Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tv-Out og Radeon 9800 Pro

Hej

Jeg vil gerne afspille en dvd fra blockbuster på min computer og så se den på mit fjernsyn.

Jeg har sat TV'et til at skulle vise det samme skærmbillede, som der er på min monitor.

Mit problem er, at når jeg booter kan fjernsynet godt vise hvad der sker, men med det samme jeg skal til at logge på, er det eneste skærmbillede, der er tilbage, på fjernsynet, en lille firkant med hvide og sorte striber.

Jeg tænker det måske er pga. opløsningen eller refreshraten, da det først sker når Windows 2000 er bootet rigtigt op.

Jeg synes, jeg har prøvet at ændre på alt med refreshrate, opløsning og hvad man ellers kan prøve i ATI Catalyst, så nu er gode råd MEGET velkomne!

Mvh.

Nicolai
Avatar billede trajkovski Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:08 #1
Nu er der også sket det, at firkantetn er begyndt at rykke sig frem og tilbage på fjernsynet...

Nogle idéer?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 21:16 #2
har du også hentet og installeret hydravision.. ?
hvis ikke så gør det.O)
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20021104/r9700pro-cards-05.html
Avatar billede trajkovski Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:15 #3
Det har jeg hentet og installeret - jeg kan heller ikke få fjernsynet til at virke som en ekstra skærm.

Jeg kan dog konstatere, at der er hul igennem, da den omtalte firkant fungerer som markør og rykker rundt med musens bevægelser.
Avatar billede c-holst Novice
20. oktober 2005 - 10:23 #4
Kunne du lokkes til at boote op i fejlsikret, afinstallere driveren via tilføj fjern...

så genstarte normalt, og installere den driver du ønsker at bruge

så gå ind i egenskbar for skærme og under avancerede indstillinger fine fanebladet skærme. Her skulle du nu gerne have 2 skærme. din monitor og dit tv

det første du der skal gøre er, at aktivere tv'et ved et tryk på den lille "røde afbryderknap" dernæst vælge skærmen som "klon" eller noget i den stil

så skal du finde fanebladet overlay. og aktivere theatermode

alternativt, kan du under skærme gøre dit tv til den primære skærm.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 10:51 #5
Avatar billede c-holst Novice
22. oktober 2005 - 07:26 #6
Har du fået leget lidt med sagerne. Virker det stadig ikke, ville jeg prøve et andet tv, tjekke kablerne.
Prøvet alle scartstik?
Avatar billede trajkovski Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:46 #7
Hej

Mange tak for svarene!

Jeg har desværre ikke været hjemme, men så snart jeg kommer hjem, vil jeg hurtigst muligt prøve jeres forslag af.

Skrives ved

Nicolai
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. oktober 2005 - 11:07 #8
??

fik du prøvet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 15:38 #9
go´ jul..O)
Avatar billede trajkovski Nybegynder
22. december 2005 - 21:42 #10
Jo tak i lige måde...

Jeg har prøvet, fordybet mig og senere fortabt mig i gråd.

Jeg beklager, at du/I ikke har hørt fra mig! Men jeg blev sur og gav derfeter op...

Jeg har skrevet flere mails med deres support, men det har heller ikke hjulpet - jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre.

Nå men god jul og godt nytår... Håber der sker et mirakel juleaften...
Avatar billede trajkovski Nybegynder
27. marts 2007 - 19:00 #11
Lukker
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. marts 2007 - 19:11 #12
hvorfor..?

hvad fandt du ud af..??
Avatar billede trajkovski Nybegynder
27. marts 2007 - 19:40 #13
Intet desværre... Jeg har prøvet jeres forslag, kigget på den hjemmeside, du har linket til, og jeg har drøftet det med deres support. Deres support var mildest talt ikke i stand til at hjælpe mig, og jeg fik det desværre heller ikke til at virke med jeres hjælp.

Jeg ved ikke om, jeg bare er en klovn, eller hvad der sker, men resultatet er, at jeg har et tv-out, jeg ikke kan bruge til noget...

Men du/I skal have mange tak for at have forsøgt at hjælpe mig!