Avatar billede spectar Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:17 Der er 1 kommentar

Problemer med opstart..

Jeg har et problem med min stationære computer.
Hver gang jeg Gstarter den op kommer den en fejl besked der siger "Disc read error""Press Ctrl + alt + delete to reboot" og så når man gør det kommer fejlen bare igen, computeren virkede fint da jeg slukkede den igår.

Specifikationer:
Intel p4 2.6ghz
120gb HD Maxtor diamond9
ATI radeon x800 256mb gfx

forresten når jeg booter står der i det screen hvor der står hvilke komponenter der er secondary og master så er der "ulda 2" ud for de nævnte komponenter og jeg husker ikke at have set det før.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:51 #1
Der er en længere tråd i et forum her du kan se - prøv om nogen af rådene der kan hjælpe
Disc read error Press Ctrl + alt + delete to reboot
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/19004/?o=60

Det første du kan prøve er Load Default Settings eler lignende i BIOS.