Avatar billede hille69 Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløst netværk

Hejsa...

Håber meget at alle i kloge og rare mennesker kan jeg hjælpe mig med følgende problem, som efter flere lange aftener er ved at give mig flere grå hår !

Sagen er den, at jeg har har trådløst netværk, der hidtil har fungeret uden problemer - i netværket er der 2 bærbare pcér med trådløse kort (heraf kører den ene upåklageligt) mens den anden kan finde det trådløse netværk, men bare ikke logge på uanset at jeg er HELT sikker på at den rigtige kode angives..???? En sjælden gang kommer den på for gangen efter ikke at kunne logge på netværket.???

Når jeg kører via ej trådløs forbindelse kører netforbindelse helt fint uden problemer...

Jeg har haft en mistro til at mit netkort ikke fungerer - men ville den så kunne se netværket ???

Skal I have flere oplysninger om produktnavne osv. så lad mig endelig høre nærmere...

Jeg sætter maks. point på spil !

mvh.

Hille69
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2005 - 10:55 #1
Produkt navne og modeller tak.
Samt virker det uden kryptering?
Avatar billede hille69 Nybegynder
19. oktober 2005 - 11:20 #2
Jeg vender tilbage sidst på eftermiddagen med de ønskede data, når jeg vender hjem fra job - på forhånd tak for dit svar
Avatar billede hille69 Nybegynder
19. oktober 2005 - 17:48 #3
her er så mine data:
Min pc er er en HP Compaq nx8220 (centrino), netkortet er et inter (R) pro/wireless 2200 BG Network connection. Min forbindelse er sammensat ved en router Zyxel Prestige 2000 series (Cybercity forbindelse) (ej trådløst), der er tilsat en router fra Netgear (wireless) 54 Mbit. Det skal oplyses at det trådløse netværk fungerer fint på min anden ældre bærbare fra toshiba, der har et trådløst netkort fra D-link.

Det går over min forstand at det ikke vil fungere på min HP Compaq nx 8220, der hidtil har fungeret - men pludselig "stempler ud"... Den finder netværket - men opnår ikke adgang - trods det rigtige kodeord m.m.

Og som fungerer det fint med kabel !

Yderligere oplyses det, at jeg ej heller opnår adgang til det trådløse via en wireless - B, trådløs network adapter fra Linksys.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2005 - 18:19 #4
har du opdateret din windows lige omkring det tidspunkt du begyndte at få problemer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2005 - 18:19 #5
virker det uden kryptering?
Avatar billede Schultz Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:38 #6
Min Acer har et lignende problem, har virket perfekt i ½ år, men nu logger den af nettet hvert 10. minut, har prøvet med et externt wireleescard men det er det samme, har prøvet at sætte XP 3 måneder tilbage, men stadig det samme.(netværket fungerer perfekt på 2 andre PCere)
Dette er kun en kommentar, finder jeg ikke en løsning opretter jeg et nyt topic
Avatar billede hille69 Nybegynder
19. oktober 2005 - 22:46 #7
tak for jeres svar.... ! James t dk > det er det samme uden kryptering ????? og jeg vil straks imorgen forsøge at gendanne windows et stykke tid tilbage - hvor jeg er sikker på at det fungerede. eschultz > vi er tilsyneladende i samme båd - håber at høre fra dig igen, hvis det skulle lykkes for dig.... i vice versa.. Jeg kommer snarest tilbage....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2005 - 07:49 #8
http://kbserver.netgear.com/inquira/default.asp?ui_mode=answer&prior_transaction_id=179222&action_code=5&highlight_info=16778000,4,7&turl=http%3A%2F%2Fkbserver.netgear.com%2Fkb_web_files%2Fn100772.asp&answer_id=107726612#__highlight

If other computers are working, the problem is likely with the computer that doesn't work.

If you changed or upgraded your firewall software or anti-virus software, try disabling it. If it's causing the problem, contact the software manufacturer.
If you upgraded Windows XP, then the Windows firewall may be on without you being aware. Disable the firewall: NETGEAR routers do a better job. See Disabling Conflicting Firewalls.
Avatar billede hille69 Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:38 #9
Så har jeg prøvet de mulige løsninger fra james t dk og sørme om ikke (foreløbigt) at netværket fungerer igen, som det var ønsket. Jeg løste problemet ved at gendanne windows tilbage i tid.. måtte prøve nogle forskellige datoer før at det lykkedes at foretage en systemgendannelse - hvorfor kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere om ? Desuden melder der sig et spørgsmål - kan jeg forvente at problemet opstår igen, hvis jeg opdaterer win xp ? Tak for hjælpen.... point tildelt....*SS*
Avatar billede Schultz Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:51 #10
Jeg kører XP SP1, (netværket er krypteret og filtreret på Mac-adresser)og rådet om at slå 802.1x authentication fra, fik det hele til at virke. Tak til James