Avatar billede thomdahl Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:38 Der er 20 kommentarer

E-shop med fildownload?

Jeg er fuldkommen novice inden for programmering, men leder efter en løsning, hvor jeg kan skabe en webshop, der kan sælge downloads af mp3er (helt lovligt altså). Jeg vil gerne sætte nogen til at programmere eller finde en pakkeløsning, men indtil videre har jeg hverken kunnet finde det ene eller det andet...

1) Findes der en pakkeløsning a la DanDomain WebShop med mulighed for mp3-download?
2) Hvordan finder jeg evt en programmør, der kan bygge sådan en webshop (i stil med payload eller føtex musik)?
Avatar billede locturian Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:48 #1
Hej Thomdal,

Jeg tror desværre ikke der findes en butik ala det du ønsker i færdigt format, eller til leje. Hvis du ønsker det, kan jeg dog godt give dig et tilbud på at lave det for dig...

Smid mig en mail på sj@firmaside.com hvis det skulle have interesse...
Avatar billede diggerx Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:05 #2
Hej Thomdahl

Jeg har en pakkeløsning hvor du kan sælge både mp3 og almindeligevarer. Send en mail til kontakt@bandlist.dk
Avatar billede pfp Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:08 #3
Du er velkommen til at kontakte mig på pflindholm [at] gmail.com for en uforpligtende snak om tingene.
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. oktober 2005 - 09:51 #4
Jeg vil også gerne give et bud på at udvikle det for dig, jeg har en del erfaring med den slags. Vi kan lave betaling enten via SMS eller via Dankort, det første er dog langt det billigste.

Kontakt mig på tlf 2872 8217 eller email mc@metasecurity.dk

  Mvh
Mikkel Christensen
Avatar billede amx_dk Nybegynder
20. oktober 2005 - 09:54 #5
Dette kan man faktisk gøre med oscommerce og så med et dankort modul.

det skulle ikke være så svært at sætte op. der er god hjælp at hente på oscommerce.com's forum side
Avatar billede nse Nybegynder
21. oktober 2005 - 19:21 #6
Det er fint, at alle gerne vil sælge dig en webshopløsning, men du kan nok ikke rigtigt bruge nogen af dem til noget... For det første er der, så vidt jeg ved ikke nogen der tilbyder, at man kan videresælge musik, dvs., at hvis du vil sælge musik, så skal du have en direkte kontrakt, som vel nok kommer til at koste kassen.
Dernæst, hvis der er nogen der udbyder, så er det gennem en løsning, som med stor sandsynlighed skal implementeres, som det i dag kendes fra diverse SMS-selskaber, som tilbyder ringetoner mv.
Til jer andre, giv du manden en ordenlig vejledning i stedet for at ville sælge alt muligt, som I godt ved, at han ikke kan bruge til formålet!
Avatar billede diggerx Nybegynder
21. oktober 2005 - 19:59 #7
nse-> sludder og vrøvl
Avatar billede amx_dk Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:01 #8
nse, helt ærligt har du overhovdet forstand på dette???
oscommerce, er ikke noget jeg sælger. det er gratis at download og ang rettigheder så kommer det vel helt an på hvilket musik manden ønsker at sælge gør det ikke?
Avatar billede nse Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:09 #9
Jeg er da udmærket klar over, at Oscommerce er freeware, men hvis man intet forstand har på programmering, så er det altså lidt indviklet at sætte op. Når han referer til Payload og Føtex musik, så tænker jeg på, at det er sådan en løsning, at han tænker på, men det er da rigtigt, at det ligeså godt kan være andet musik, men der skal nu meget til før folk vil give penge for det. Men omvendt set, så er jeg ret sikkert på, at når det er musik, som han vil tage penge for, så er det kendt musik. Hvis det er hjemmelavet musik, så bliver det nok svært at tage penge for, vil du ikke give mig ret i det?
Diggerx: Hvad er sludder og vrøvl? Har du da en løsning, som man kan sælge MP3'ere fra ligesom Payload mv.?
Avatar billede diggerx Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:47 #10
Ja, jeg har en som man kan sælge mp3. Det står også i mit første indlæg.

Det er også noget sludder, at det behøver at koste kassen at få fyldt mp3 filer. Ganske vist er de store leverandører dyre, men der er en kæmpe underskov af små leverandører der vil tage imod med kyshånd hvis der nogen der gider at sælge deres musik. Og det kan sælges!!
Avatar billede nse Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:53 #11
Diggerx: Du har åbenbart ikke forstand på, hvordan MP3'ere distribueres. Thomdahl vil ikke have mulighed for at tilbyde MP3'ere fra kendte kunstnere fra din shop. Hvis der findes nogen underleverandører, der videresælgere så gør de det med sikkerhed gennem deres egen løsning, der bare skal implementeres på ens side - ligesom SMS A/S mv. gør i dag.
Det vil ikke være muligt selv at have MP3'ere liggende og selv tage betaling for dem. Betalingen og selve downloadingen skal foregå gennem leverandøren, og derefter vil han få en procentdel af betalingen. Derfor er den "pakkeløsning", som du har liggende fuldstændig uinteressant for ham..
Avatar billede diggerx Nybegynder
21. oktober 2005 - 21:00 #12
Nej, nej, selvfølgelig har jeg ikke forstand på det....

jeg har også kun været i musikbranchen 18 år, så hvor skulle jeg dog vide noget fra????

men jeg gider ikke at diskutere dit sludder
Avatar billede nse Nybegynder
21. oktober 2005 - 21:04 #13
Ja, men det er også nok mere over i IT-branchen, når det gælder om, hvordan man distribuerer det over internettet og modtager betaling?
Men, hvis du er så sikker i din påstand, så kan du vel finde en udbyder, hvor man hurtigt kan sælge nogen mp3'ere over sin egen shop, og selv står for betalingen - vel og mærke uden at man skal indgå de store kontrakter?
Avatar billede pfp Nybegynder
21. oktober 2005 - 21:19 #14
Jeg tror vi skal have thomdal på banen.

nse -> Hvordan kan du udtale dig på thomdals vegne? Det kunne jo rent faktisk være at han havde nogle aftaler på plads omkring afsætning af mp3 sange, hvem ved, måske er det egne produktioner han gerne vil forsøge at sælge.

Som jeg læser indlæget spørger han direkte efter et færdigt system, eller alternativt kontakt til en person som kan lave et skræddersyet system til ham - og det er vi så et par stykker der prøver at hjælpe ham med.
Avatar billede nse Nybegynder
21. oktober 2005 - 23:22 #15
pfp: Du har ret i, at jeg antager nogle ting udfra, at jeg vurderer, at det er med stor sandsynlighed musik fra kendte artister, han ønsker, at distribuerer. Udfra det så er det korrekt, at jeg har uret, men jeg vælger også at kører diskussion videre udfra det perspektiv at ønsket er netop, at distributerer kendt musik.
Omvendt vil jeg sige, at de personer som er over indlægget med det samme med, at de vil sælge ham og anbefale andre løsninger kunne spørge ham. Lur mig om de ikke bare er interesseret i at tjene nogen penge uanset om, han reelt kan bruge det eller ej. Det kan selvfølgelig reelt også være, at de ikke er klar over at metoden rent praktisk med stor sandsynlighed ikke er ladsiggørlig.
Hvis det er, at Thomdahl ønsker en løsning, som han kan sælge musik, han allerede har rettigheder til, så vil jeg gerne undskylde for at have antage, at det var "kendt" musik, som han ønskede at distribuere. Hvis det er tilfældet, vil derudover komme med et forslag om, at man kunne vente og se, hvad han i realiteten mente, før man smed sig over ham som ræve i en hønsefarm.
Avatar billede pfp Nybegynder
21. oktober 2005 - 23:27 #16
Jeg går ud fra han selv er i stand til tilkendegive hvad han vil og ikke vil, så lad os lade den ligge der og få spørger på banen istedet.
Avatar billede diggerx Nybegynder
22. oktober 2005 - 00:49 #17
nse -> Det ser også ud som om du antager at spørgeren er utrolig naiv. Prøv at læse oplægget:

1) Findes der en pakkeløsning a la DanDomain WebShop med mulighed for mp3-download?
2) Hvordan finder jeg evt en programmør, der kan bygge sådan en webshop (i stil med payload eller føtex musik)?

altså manden vil enten købe noget eller have noget programmeret fordi han vil lave en webshop.

og så fortæller vi hvordan han kan få det. Er der noget i vejen med det???

ja, vi vil tjene penge på det. Selv kassedamer tager penge for at arbejde. Er der noget i vejen det?

Jeg håber da sandelig også at thomdahl kommer til at tjen penge på det. Er der noget galt idet??
Avatar billede nse Nybegynder
22. oktober 2005 - 15:17 #18
Jeg er ikke naiv, derimod kan jeg se, at Tomdahl stiller sprøgsmålene, fordi han åbenlyst ikke ved meget om emnet. Det er som regel derfor, man stiller spørgsmål.
Jeg vil så gøre ham opmærksom på, at det du bla. tilbyder ikke vil kunne lade sig gøre, hvis det er musik fra kendte artister, han ønsker at sælge.
På den måde synes jeg bestemt, at jeg hjælper ham noget bedre end dig.
Det jeg har noget imod er, at når folk vil tjene penge på noget, der ikke kan lade sig gøre.
Jeg kunne da også godt stille mig op i køen og tilbyde en shop, men eftersom jeg ikke ved, om det overhovedet kan lade sig gøre, så vil jeg hellere vente, og se hvad det egentligt er, han ønsker. Den måde synes jeg, er mest reel.
Avatar billede nse Nybegynder
22. oktober 2005 - 15:48 #19
Thomdahl: Du kan iøvrigt godt bruge Dandomains shop. Du kan købe et fildownloadmodul til 199,-/md. Se på deres DD's hjemmeside under priser og moduler lige inden betalingsmoduler.
Avatar billede thomdahl Nybegynder
24. oktober 2005 - 09:11 #20
TIL ALLE: Sikke en heftig debat mine spørgsmål har affødt. I skal alle have tusind tak for jeres engagement og mange forskellige og gode løsninger. Til NSE vil jeg sige - tak fordi du ville advare mig mod dårlig business (jvf kendte artister mv). I har givet mig et bedre fundament for at vurdere min nye løsning - og nogle af jer vil jeg kontakte for at høre om de løsninger, I tilbyder. Om end jeg er novice er jeg ikke så naiv og uvidende, som jeg er fremstået i in absentia debatten ovenfor, og jeg ser frem til at finde en god og velfungerende løsning.