Avatar billede danauktion Nybegynder
18. oktober 2005 - 23:33 Der er 8 kommentarer

Server hosting sponsor/investor søges

Jeg søger en serversponsor/investor til en mellemstor auktionsside med + 20.000 unikke besøgende pr måned.

Siden afvikles under PHP/Mysql og kræver en god server med masser af RAM samt en fornuftig HD. OS skal være Linux/Unix og der skal naturligvis være adgang til CRON/root.

Jeg kunne forestille mig en sponsor, som for sin serverhosting fik en fast god annonceplads på siden - og hvis der er tale om investor, ja så er jeg åben for fornuftige og gode forslag :-)
Avatar billede felix- Nybegynder
19. oktober 2005 - 11:21 #1
20.000 unikke besøgende pr. måned burde ikke være så voldsomt krævende hvis siden er struktureret ordentligt, men modsat burde der da være en smule på reklameindtægter, så har du overvejet selv at leje en dedikeret server?
Avatar billede danauktion Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:00 #2
Jeg har allerede sitet kørende på (egen) dedikeret server, men den har svært ved at følge med når der er over 50 samtidige brugere på siden og det sker når spidsbelastningen sætter ind.
En auktionsside vil altid være rimelig krævende, da der er meget db-søgning og mange billeder, som skal vises (ikke mindst når der lukkes auktioner, og der skal sendes mail ud til en masse sælgere/vindere/watchmail) og med over 500.000 sidevisninger om måneden, så kræver det nok lidt mere end en alm. 1U-server at håndtere min auktion.

Bortset fra det så har jeg endnu ikke set nogen, som udlejer dedikerede server til en rimelig pris, men kender du nogen, så er jeg meget lydhør :-)
Avatar billede felix- Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:20 #3
Nu skal jeg ikke gøre reklame her inde, men hvis du har en mail adresse du kan skrive vil jeg prøve at droppe dig en mail :)
Avatar billede danauktion Nybegynder
19. oktober 2005 - 13:19 #4
adminSNABELAsemikolon.dk
Avatar billede nse Nybegynder
21. oktober 2005 - 19:35 #5
Uden at kende struktur, så vil jeg da påstå, at en alm. konfigureret 1U sagtens skulle kunne klare jobbet. 500000 visninger er ikke specielt meget, og hvis du har en server med en fornuftig portion RAM, så skulle den altså godt kunne klare jobbet og vækst, men som sagt kender jeg ikke strukturen. Det kan sagtens være den, der kræver en rekonstruktion i stedet for..
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
21. oktober 2005 - 19:35 #6
Hvis du kan tåle at køre på en amerikansk host kender jeg en god og rigtig bille én i et prisleje som mange danskere vil øffe over ikke at have.
Avatar billede nse Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:41 #7
Desuden er den fysiske størrelse på severen næsten ligegyldigt i dette tilfælde. Størrelse er kun til gavn, hvis der skal mange harddiske og andet udstyr i - også kan det give en bedre luftcirkulation og dermed lavere temperatur..
Ang. en udelandsk host, så kan det også være en mulighed. Der er mange penge at sparer - især på trafikken. Du får selvfølgelig nogle noget højere pingtider. Du kan også kigge lidt på udbyderne i Tyskland, der er pingtiderne noget lavere end til USA, og du kan også sparer en hel del på trafikken.
Avatar billede loevgaard Praktikant
15. maj 2006 - 14:51 #8
nse, kan du oplyse nogle tyske hosting-sider?