Avatar billede djb Nybegynder
19. april 2001 - 10:23 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

I tvivl...

Jeg har fået et nyt bundkort og en cpu fra AMD. Når jeg skifter disse dele ud, er det så bedste at formatere computeren først eller er det ligegyldigt?

Og hvad sker der hvis det nuværende system er Pentium?

Et lille sidste spørgsmål, hvorfor siger min computer pludselig at den ikke kan finde min cd-rom og brænder uden nogen umiddelbar grund.

Hjælp.......
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 10:26 #1
Til spørgsmål 1 vil jeg sige ja! Det er klart at foretrække at formatere først. Det kan godt gi\' problemer med et helt nyt bundkort, men den kan godt la\' sig gøre ikke at formatere...

Ang. dine cd-drev, er det efter at du har skiftet bundkort at den siger det?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2001 - 10:29 #2
Kører du 98se, WinME eller Win2000 burde en formatering ikke være nødvendig. Disse systemer plejer at være ganske gode til selv at få registreret dine nye komponenter.

Du kan under alle omstændigheder prøve at vente med at formatere, til du har konstateret der er problemer. Virker ting tilfredsstillende efter din hardwareopgradering, ville det jo være lidt spildt arbejde med en formatering :)

NanoQ
Avatar billede djb Nybegynder
19. april 2001 - 10:52 #3
Til jdaugaard!

Hvad mine drev angår, så er det før jeg har skiftet bundkort, hvilke jeg først gør i aften. De har drillet i et stykke tid.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 10:54 #4
djb:> Kan den finde dem i bios? Hvad med Windows?
Avatar billede djb Nybegynder
19. april 2001 - 10:55 #5
I bios det har jeg ikke tjekket, men i windows kan den ikke finde nogle drev. Den har desuden også problemer med at se min harddisk.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 10:57 #6
Det lyder mærkeligt... prøv lige at se om det i hvert fald ikke kommer til at virke med dit nye bundkort :-)
Avatar billede djb Nybegynder
19. april 2001 - 10:58 #7
Det synes jeg lyder som en god ide! Mange tak for hjælpen!