Avatar billede vandalay Nybegynder
18. oktober 2005 - 17:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

system vil kun arbejde offline

Jeg har lavet et lille system i php til en veninde som kan holde styr på hendes kunder / behandlinger. På hendes bærbare er der sat op så hun kan forbinde sig til nettet via hendes mobil. I dag ringer hun så da det ikke virker og internet explorer arbejder nu offline. Det kan systemet ikke helt finde ud af og data gemmes ikke. Trykkes der F5 eller på Arbejd Offline for at fjerne fluebenet spørgen den efter opret forbindelse via tlf. Hvordan kan jeg få den til at gå "online" på den lokale apache webserver og ikke forsøge at gå på nettet. Har prøvet med "ring aldrig til en forbindelse". Har prøvet det før, hvor den blot skulle ha forbindelse til nettet én gang, så kørte det igen. Hvordan undgår jeg det i fremtiden. Langt spørgsmål
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. oktober 2005 - 19:23 #1
Er det ikke "bare" at bruge localhost?
Eller det gør du måske allerede?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
19. oktober 2005 - 13:07 #2
Skal lige høre... det system du har lavet til hende kører Apache serveren på hendes Laptop? For gør den det... er det jo bare at fange websitet via http://127.0.0.1 eller http://localhost lige som jacobdo siger...

Hvis jeg ikke har forstået det rigtigt må du forklare bedere hvordan systemet er sat op så vi kan komme med et bedere svar...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:06 #3
Hey har du fået kigget på det???

Eller så luk dit spg...
Avatar billede vandalay Nybegynder
07. november 2005 - 18:55 #4
beklager! Havde fuldstændig glemt det. Bruger allerede localhost, men windows kan ikke finde ud af at det ikke skal ringe op med den opkaldsforbindelse der er, når explorer startes. Anullerer man opkaldet arbejdes der offline og så er det også et problem. Nu har hun istedet tilmeldt sig TDC Hotspot, og så er der ingen problemer. Der er nok en logisk forklaring, men lysten til at rode med opkaldsforbindelser osv. er ikke vanvittig stor. Beklager meget jeg glemte jer. Har ændret email, så jeg fik ikke besked. Send et svar så får I pointene.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2005 - 19:32 #5
Behold dem selv, hvis ikke vi har kunne hjælpe dig til en brugbar løsning!
Hvad siger net-base.dk?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
07. november 2005 - 21:13 #6
Ja behold du dem bare... der var jo ikke lige frem noget svar på dit spg... men hvis jeg ikke husker forkert skulle der gerne være en option mulighed for man kan vælge den ikke skal ringe op eller noget... med mindre man beder om det... man kan sgu ikke huske det...
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2005 - 21:28 #7
Noget med automatisk dialup ja!
Avatar billede vandalay Nybegynder
19. november 2005 - 02:39 #8
ok