Avatar billede tines Nybegynder
19. april 2001 - 09:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

vil gerne have TV-kort ??

Hvad skal man bruge når man har downloadet en film fra pc\'eren for at se den på sit fjernsyn ?? Hvor meget skal man købe for, at få det til at fungere, og hvad og hvor kan man købe det og hvad koster det, og evt. hvor er det billigst? Links til forhandlere efterlyses...det skal lige siges at jeg er ret uerfaren...så et svar uden for mange fagsprog efterlyses...please ! Mvh. Tine
Avatar billede predator Nybegynder
19. april 2001 - 09:56 #1
Du kan købe et grafikkort med TV-out eller et Mpeg-kort hvis det er en Mpg-film
Avatar billede jones Nybegynder
19. april 2001 - 09:57 #2
Det er ikke et tv-kort du efterlyser, men et skærmkort med tv-out (port som sender skærm information ud af pc´en)

sådan et kan du købe fra 499 og opefter
Avatar billede predator Nybegynder
19. april 2001 - 09:57 #3
Det billigste er vel et Mpeg-kort til 500-600 kr.
Avatar billede jones Nybegynder
19. april 2001 - 09:58 #4
Avatar billede jones Nybegynder
19. april 2001 - 09:59 #5
men skal jeg anbefale et som også har en fin pris

må det være et

Voodoo3 3000 w./TV-Out Bulk

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364687904
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. april 2001 - 10:00 #6
Du skal bruge et grafikkort med TV-out, et kabel der passer til dit TV-out i den ene ende og et scartkabel der passer i dit TV i den anden ende! Inden du kaster dig ud i indkøbene, skal du sikre dig at dit TV understøtter S-VHS! Se evt. i manualen til dit TV. Grafikkort og kabel kan fåes i alle edb-butikker! Grafikkortet koster vel mellem 1000 og 2000 kr alt efter hvad det ellers kan! Et kabel koster ca. 300-500 kr alt efter hvor langt det er!
Avatar billede ctv! Nybegynder
19. april 2001 - 10:28 #7
Du kAn IKKE bruge et mpeg kort.. For hvis du siger du har downloadet dine film - hvilket iøvrigt er ulovligt - så er formatet nok divx eller avi.... Og dertil skal du bruge et grafikkort med tv udgang...

Jeg har fundet det billigste til dig her:
<li>Model: PA300V-P
<li>Chipsets: S3 Savage4
<li>Bus Type: AGP
<li>Video Memory (MB): 16MB SDRAM
<li>OpenBios: No
<li>TV-out: Yes (Default PAL)
<li>3D Engine: Yes
<li>Highest Resolution/Colors/Refresh Rat

Det kan købes på http://www.imw.dk/hardwframe.asp

God fornøjelse.. :)

CTV!
Avatar billede ctv! Nybegynder
19. april 2001 - 10:29 #8
Glemte måske at sige at prisen på ovenstående er 499,-

CTV!
Avatar billede msmows Nybegynder
19. april 2001 - 11:24 #9
Ati, Matrox m.fl. laver TV-kort der sættes i ved siden af grafikkortet, det opfylder det du ønsker. Det er ikke nødvendigt med et grafikkort med indbygget tv-out.
Avatar billede msmows Nybegynder
19. april 2001 - 11:26 #10
et eksempel
ATI TV-Wonder Bulk PCI 726 kr
Avatar billede predator Nybegynder
19. april 2001 - 11:29 #11
CTV -> selvom den evt. skulle være downloadet, kunne det sagtens være mpg-format.
Avatar billede msmows Nybegynder
19. april 2001 - 12:02 #12
UPS, de nyere Ati tvwonder dutter ikke, sorry.
Hauppage, Pinnacle kan hjælpe.
Avatar billede zycho Nybegynder
19. april 2001 - 12:42 #13
CTV -> Selv om mange af os sikkert tror at tines vil se divx film (biograffilm) o.s.v. kan vi da ikke beskylde ham/hende for det.

Der er jo også lovlige filmklip, som kan hentes i adsk. formater.....
Avatar billede astalavista Nybegynder
19. april 2001 - 12:48 #14
ligger lige en adr til gratis film på nettet, jeg ved det ikke var om det spm gik på, men det er i relationt til det...
man skal jo gøre en god gerning en gang om dagen har jeg lært ;-)

http://www.movieflix.com/cgi-bin/action.pl

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
19. april 2001 - 12:58 #15
OEM No. 9 TNTII 32MB
TVOUT
DVI Bulk
TnT II M64 chipsæt
32MB AGP
TV-OUT
DVI  OEMM64TV

485,00kr.

http://www.midtdata.dk/index.asp?para=grafikkort&model=OEMM64TV#OEMM64TV

/A
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. april 2001 - 16:24 #16
takker for points :)

www.fotx.net/kimrosgaard