Avatar billede tnm Nybegynder
18. oktober 2005 - 00:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Anbefale skisportssted

Hej!

Går og overvejer at tage på skiferie her til vinter og har bestilt en masse kataloger, men der er jo en del at vælge imellem og det hele ligner meget hinanden.

Er der nogen der kan anbefale nogle rigtig gode steder I har været på - helst i mellemeuropa, da jeg har prøvet Norge som jo havde den ulempe at det var rigtig dyrt.

- Jeg tænker på gode oplevelser, både med hensyn til prisleje, priser dernede, kvalitet af sne og afterskiing, lifter eller bare området i det hele taget :-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. oktober 2005 - 07:19 #1
Du skal lige give en melding på Hvad du er for en snegl :-)
Pisten's konge eller newbie?
Anton's efterfølger på Afterski eller Kalle kedelig?

Ser du på ski områder så vil jeg selv anbefale f.eks:
Canazai i Italien (1200 km ski) + mange unge kommer der, så der er lidt gang i byen om aftenen.
Schlamid i Østrig - Der hvor de lokale kommer, fantastiske pister, meget offpiste terræn - Men afterski, er begrænset.
Wörgl i Østrig - Stort område masser af skimuligheder, Hvis man vælger at bo i nabobyen (kan ikke huske lige nu hvad den hedder, så kan der kse lidt), Wörgl har den minus at man skal køre med bus til liftområder (Mindre detajler).
Prismæssigt er Wörgl nok den billigste.
Avatar billede tnm Nybegynder
18. oktober 2005 - 12:38 #2
Hej!

Må nok kaldes newbie, da jeg kun har været i Norge for flere år siden. Norge var dog en skuffelse på det rent afterskii-mæssige plan, da man nok skulle tage et mindre lån for at gå på værtshus, for slet ikke at tale om supermarkedspriserne! - Men mht. afterski, så behøver heller ikke være ligefrem Ibiza/Lloret del Mar under ice.

:-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. oktober 2005 - 17:29 #3
Jeg tror umiddelbart du skal kigge på wörgl eller bad-gastain.
Andet alternativ er Zil-am-Ziller - rigtigt stort ski-område, for alle typer + afterski er lidt billigere, der er enkelte steder hvor der sker lidt.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. oktober 2005 - 17:37 #4
Avatar billede tnm Nybegynder
18. november 2005 - 20:13 #5
Jeg takker for svarene og hjælpen! Jeg tror det bliver Livigno, det lyder spændende og billigt med det toldfrie! :-)
Avatar billede tnm Nybegynder
07. marts 2006 - 02:33 #6
Det blev så Livigno og kan helt sikket anbefale stedet!! :-)

1 liter Smirnorff Vodka = 40 kr.
Hyggeligt billigt lille sted
Syd, sol og sommer ½ af tiden.

Mvh.