Avatar billede snyde Nybegynder
17. oktober 2005 - 21:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan connecte lokalt mod webhotels DB, men ikke fra deres servere.

Hej Eksperter,

Jeg udviklet en mindre web løsning, som var kørende hos web10.

Jeg skiftet hostning til unoeuro.com, herunder ny mysql DB.

Databasen hos unoeuro.com virker fint, hvis jeg enten afvikler min hjemmeside fra web10 eller lokalt.

Smider jeg den kode som virker alle andre steder, op til dem, får jeg følgende fejl:
ERROR [IM002] [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

Hvad kan der være galt?

Jeg har tjekket følgende:
1: Data source name --> er rigtig, da den virker alle andre steder, og er ikke stavet med stor eller småt i forhold til mine informationer jeg har modtaget.

2: Understøtter webudbyderen ODBC?
Det regnede jeg med var fejlen, så jeg skrev:

Hej unoeuro,
Jeg ville være yderst taknemlig, hvis I ville installere
support for: OdbcConnection
Da jeg er ved at flytte en kørende løsning til jeres
webservere.
Svar:
Hej,
Der er installeret MyODBC på serveren

Derfor står jeg nu på bar bund, da alt jo virker når det ikke afvikles fra deres http server.

På forhånd tak for jeres svar

Med venlig hilsen

Anders
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2005 - 21:27 #1
Du skal vist bare bruge denne connectionstring

"Driver={MySQL};Server=mysqlXXXX.unoeuro.com;Database=ditdomæne_dom_db;uid=ditdomæne_dom;pwd=whatever;option=3"
Avatar billede snyde Nybegynder
17. oktober 2005 - 22:05 #2
Hej,

Jeg har selv lige fundet ud af at, der måtte ikke stå:
{MySQL ODBC 3.51 Driver}
Men der skal stå: {MySQL}

Så virker det, de har selvfølgelig ikke samme version af driveren :-)

Undskyld men kunne ikke finde mit spørgsmål igen (:-