Avatar billede mnt Nybegynder
17. oktober 2005 - 20:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af Wireless-B 802-11b BEFW11S4 router?

Jeg har en 512/512 mbit ADSL-linje med 2 dynamiske ip'er.

- Fra mit ADSL-modem går der et netkabel over til en access-point (Wireless-B 802-11b BEFW11S4).
- Via trådløst netværk (som er krypteret med en kode) er normalt 2 computere på.
- Via netkabel fra computer til access-point er normalt 2 pc'er koblet på.
Dvs. 4 computere til hverdag.

Alle kan fint komme på nettet på samme tid, men går man ind på www.myip.dk, oplyses den samme ip-adresse for alle computere.

Jeg har så installeret en pc med Windows 2000 Pro, samt et ftp-program, da denne gerne skal fungere som server, så jeg nemt kan ligge dokumenter fra mit arbejde over på serveren, via nettet.
Mit problem er så, at jeg ønsker noget hjælp til dette. Efter lidt arbejde kunne jeg TRO at det skal sættes sådanne op?:

- Går man via nettet ind på ftp://MIN.DYNAMISKE.IP.ADRESSE connecter den til min windows server.
- Min access-point indstilles sådan, så hver computer (incl) serveren skal have en fast-ip (10.0.0.x). <-- MEN HVORDAN GØR JEG DET?
Jeg er logget ind via 192.168.1.1, men HVAD gør jeg så når jeg er kommet så langt??

Er jeg helt forkert på den eller??
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2005 - 21:58 #1
(selv om dine computere har en dynamisk ip-adresse så beholder den den typisk alligevel...)

Når du er logget ind så skal du forwarde de porte som du vil åbne in dtil din server. (du har indstalleret en FTP-server? så er det bare at forwarde de porte som du har sat FTP-serveren til at bruge)
Avatar billede mnt Nybegynder
17. oktober 2005 - 22:09 #2
Jeg har fået mit fortalt, at det normale er port 21.. - Fint, det sætter jeg Bulletproof op til, men hvordan ændre jeg det i routeren?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
17. oktober 2005 - 22:18 #3
det du skal gøre er at viderestille porten som du bruger til ftp til den maskine der har server programmets IP adresse

eks:

bærbar -> ip 10.0.2
pc -> ip 10.0.0.3
serverFTP-> ip 10.0.0.4

Bulletproof ftp er som standart sat op til port 21 til FTP

Så går man ind under Advanced settings -> virtual server og vælger at Port 21 skal knyttes til ipen 10.0.0.4 (altså til timmerServer)

udefra tilgår du så din ftp på den IP adresse MYIP.dk giver (sikkert noget med 80.XX.XX.XX) - altså din TDC ip
Avatar billede mnt Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:03 #4
Nu har jeg fået en dynamisk ip-adresse.
Nu vil jeg så gerne indstille routeren (Wireless-B 802-11b BEFW11S4) + computerne så:
1) Maskiner skal ikke helt en ip automatisk, men derimod have en "fast" ip. Altså så serveren f.eks. altid har ip'en "10.0.0.5", og de andre maskiner så har 10.0.0.x.

Lige nu så henter min router ip'en automatisk og alle computere henter ip'en automatisk, men serveren står ikke tændt hele tiden, så nogengange får den ip'en "192.168.1.102", og andre dage "192.168.1.100" osv.

Håber i kan hjælpe?
Jeg har installeret "radmin" på serveren, så kan en af jer evt. logge ind og sætte min router + bulletproof ftp rigtigt op?
Avatar billede kenp Novice
19. oktober 2005 - 20:21 #5
skal vi så ikke holde det hele til at køre på samme net som det køre på pt :)

men jeg kan da godt hjælpe div via radmin kontakt info (se mit minisite)

Du har husket at forwarde porten på radmin til din server ik ;)
Avatar billede kenp Novice
19. oktober 2005 - 22:35 #6
Så har jeg hjulpet mnt via radmin og msn. Men da der ikke må gives point for løsninger som er lavet uden om E. så skal mnt ligge et svar og tage point retur.
Avatar billede mnt Nybegynder
19. oktober 2005 - 23:45 #7
Okay..
Tak kenp