Avatar billede wordwrap Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

unable to load dynamic libary (php_mysql.dll)

Hej..

Roder lidt med en installation af apache og php5 på en windows XP

Apache kører og det gør php sådan næsten også.

De extensions jeg har prøvet af, ud over mysql, virker fint, men i det øjeblik jeg i php.ini tilføjer mysql som extension, går den gal.. og kommer med fejl, når serveren genstartes. Som nævnt tidligere er det kun med mysql det går galt. (af dem jeg har afprøvet.).

extension dir er i php.ini sat til "c:\php\ext"

og der er pt valgt følgende extensions:
extension=php_gd2.dll
extension=php_mysql.dll

hvoraf der kun kommer fejl med mysql.

dll filen er at finde under mappen ext..

Nogen ideer til hvad der går galt ?

På forhånd tak.

/strange
Avatar billede wordwrap Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:38 #1
Hvis nogen engang skulle få samme problem.. så hjælper det en hel del og kopiere filen libmysql.dll over i windows/system/...
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:39 #2
du skal fyre dll filerne i c:\php\ ind i din windows\system32 mappen
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:39 #3
aiii jeg var tæt på :) 22 sek...
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:39 #4
32 even