Avatar billede oljam Nybegynder
19. april 2001 - 00:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mus

er der nogen der kan hjælpe mig et problem jag har med at min gamle 586ér ikke kan finde musen
Avatar billede teknik Juniormester
19. april 2001 - 00:48 #1
Der er normalt 3 muligheder:
1. Kabelet fra bundkortet til Com porten er blevet forbyttet (forkert type)    odds 10%
2. Porten er beskadiget (brændt af) pga. strømstød fx. fra et lyn    odds 25%
3. Musen er defekt - checkes let ved at prøve med en anden mus.      odds 25%

(4). Din windows inatallation er beskadiget odds 5%

mvh :-)
Teknik
Avatar billede zhark Nybegynder
19. april 2001 - 00:49 #2
Hvilket OS (WIN) har du? Faktisk tror jeg din mus er færdig uanset hvad, for en mus SKAL din PC og OS bare \"finde\", prøv at lån en anden mus!!
Avatar billede zhark Nybegynder
19. april 2001 - 00:50 #3
odds 95%
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
19. april 2001 - 05:07 #4
den der med defekt port er meget sandsynlig...det har jeg prøvet 3gange :_<
Avatar billede oljam Nybegynder
19. april 2001 - 08:52 #5
det pudsige ved det er at jeg har prøvet med to forskellige bundkort og den melder det samme ved dem begge to
Avatar billede oljam Nybegynder
19. april 2001 - 08:55 #6
jeg har prøvet med tre forskellige mus,hvad mener man ved at kablet er en forkert type?
Avatar billede handmade Nybegynder
19. april 2001 - 11:09 #7
\"at jeg har prøvet med to forskellige bundkort og den melder det samme ved dem begge to\" - så er der da nok stor sandsynlighed for at musen har brækket benene. Lån en anden mus og prøv med den..
Avatar billede handmade Nybegynder
19. april 2001 - 11:11 #8
Ups, du har prøvet med 3 forskellige mus på 2 forskellige bundkort?
Avatar billede teknik Juniormester
19. april 2001 - 12:01 #9
De kabler som går fra bundkortet og op til COM porten hvor musen tilsluttes er ikke 100% ens.
Der er åbenbart ikke aftalt en standard for hvor pin 1-9 skal sidde i stikket på bundkortet.
Derfor vil et kabel fra et andet bundkort ikke altid fungere...og det er jo besnærende let at lade porten blive siddende i kabinettet når den nu en gang er spændt fast.. ;-))

Så har du flere kabler/stik i huset, så prøv lige med et af de andre.

Pas i øvrigt også på med Seiel>PS2 converter stik. De virker oftst kun med de mus de er solgt sammen med.
Avatar billede oljam Nybegynder
20. april 2001 - 09:57 #10
hej igen

er der nogen der ved hvad det betyder når den skriver i opstarten:
mouse driver installed:
Mouse system mode
Mouse connected with com1 (port: 3F8,IRQ:4)
Software multiple for dynamic resolution is off