Avatar billede just Nybegynder
04. november 1999 - 18:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PNG og Microsoft Webservere

Hejsa
Jeg sidder her med min Netscape Navigator version 4.5 og undre mig over hvorfor jeg ikke må se PNG billeder på Microsoft Webservere. Jeg har ingen problemer med Apache og andre webservere, de viser billederne helt fint.
Når jeg intaster den direkte URI til et PNG-billed der ligger på en Microsoft webserver kommer Netscape op med en dialog-boks, så jeg kan dowload billedet Jeg vil bare gerne have vist PNG-billedet, som jeg gør på alle andre webservere.
Så jeg vil bare lige høre om det er noget man kan sætte op i webserveren eller hvad?
Jeg mener da, hvis webserveren ikke kan vise en fil, eller ikke kender den, så spytter den bare hele koden ud.

/Just
Avatar billede viggo Nybegynder
04. november 1999 - 22:59 #1
Det er din Netscape der er problemet!
Skift til ie og du har nul probs!
Avatar billede just Nybegynder
04. november 1999 - 23:06 #2
Det var jo ligesom ikke det mit spørgsmål gik ud på !
Avatar billede lrj Nybegynder
04. november 1999 - 23:11 #3
Hmm, det kunne godt tyde på at du skal rode lidt med din Netscape opsætning. Hvad der sker med filer afgøres af deres MIME type - og det kunne tyde på at Microsoft serveren kalder PNG filerne noget som ikke er registreret i Netscape. Altså skal du ind og undersøge hvordan det fungerende format for PNG er sat op, og indstille PNG fra Microsoft til en tilsvarende indstilling.

Skal du bruge mere info må du jo sige til.
Avatar billede just Nybegynder
04. november 1999 - 23:13 #4
Jeg kunne da godt tænke mig at vide, hvorfor problemet kun opstår ved microsoft webservere?
Avatar billede lrj Nybegynder
06. november 1999 - 14:58 #5
Grunden står i mit svar: Microsofts Web-servere er sikkert sat op til at kalde PNG-filer noget andet end standarden.
Avatar billede lrj Nybegynder
08. november 1999 - 11:06 #6
Er der mere der skal forklares?
Avatar billede lrj Nybegynder
15. december 1999 - 00:44 #7
Hvad er problemet her? Vil du ikke af med dine points? I så fald, må du lige forklare hvad du mangler at få at vide?
Avatar billede just Nybegynder
15. december 1999 - 00:55 #8
Jeg søgte et svar jeg allerede kendte....jeg skulle bare lige se om der var nogen der kunne svare :]
Fejlen opstår i Netscape versioner tidligere end v4.51, dog kun ved MS-webservere.
Læs mere her: http://www.cdrom.com/pub/png/pngapbr.html

"versions 4.04 through 4.5 have a bug in their ``Accept'' headers (missing comma) that causes Microsoft web servers not to send static PNG images"
Avatar billede lrj Nybegynder
29. december 1999 - 12:56 #9
Okay, så ved vi det :o)