Avatar billede lfc Nybegynder
04. november 1999 - 17:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

voodoo2

Jeg har en Aptiva 2137 E71 med 266mhz prosessor og 32mb RAM. Lydkort og skjermkort er onboard med hovedkortet.
Jeg har nå kjøpt et voodoo2 3dfx kort, men får det ikke til å fungere. Windows finner kortet og alt ser ut til å fungere, men når jeg velger at jeg vil bruke 3DFX når jeg er inne i et spill, blir skjermen svart og jeg må restarte maskinen.
Hva skal jeg gjøre for at det skal fungere??
Avatar billede jepper Nybegynder
04. november 1999 - 17:58 #1
Det problem har jeg også haft, og jeg har stadig ikke løst det.

Det kan have noget med dit 2d-skærmkort at gøre, dvs at den og Voodoo2 ikke kan arbejde sammen. Mit skærmkort er et s3 virge dx/gx
Hvad er dit for et?
Avatar billede lfc Nybegynder
04. november 1999 - 22:43 #2
Jeg er ikke helt sikker på alle detaljer om skjermkortet. Men det er et 2mb ATI som er onboard med hovedkortet.
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 1999 - 23:07 #3
hehe her har vi amund i gang med eksperten ja....
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 1999 - 23:08 #4
har noen av dere sett etter driver som løser problemet?
Avatar billede bjarte Nybegynder
04. november 1999 - 23:10 #5
jeg ser på en annen side også ingen annen mulighet enn å fjerne det andre skjermkortet på deres to maskiner..
trist for amund som har det onboard....

IBM vet man.... ;(
Avatar billede jepper Nybegynder
05. november 1999 - 07:43 #6
Voodoo2 styrer kun 3d, hvorfor man ikke kan fjerne 2d-kortet :-)

Jeg har prøvet med noget, der hedder s3fix, men det hjælper ikke en døjt :-/
Avatar billede gnarf Nybegynder
05. november 1999 - 09:52 #7
lfc: Har du selv installeret glide driverne, eller har du stolet på at windows har gjort det rigtigt for dig?

Det at skærmen går i sort når du starter et spil, kunne tyde på fejlagtig installeret glide drivere. Er det et problem i alle spil, eller kun quake2 f.eks. ??

Jeg havde problemer med mit voodoo1 kort hvis jeg lod windows søge efter driverne. Hvis jeg selv valgte "update driver" virkede det.
Avatar billede bjarte Nybegynder
05. november 1999 - 10:48 #8
enig med gnarf...

glidedriverene for windows er ikke helt like de som er til voodokortet ditt, selv om de fungerer forholdsvis bra, men ikke optimalt
Avatar billede lfc Nybegynder
05. november 1999 - 12:15 #9
Skjermen blir svart i alle spill!!

Men jeg skal prøve å finne nyere glide-drivere og intallere de på nytt!!

Viss dere har andre løsninger på mitt problem, er jeg svært taknemlig for svar!
Avatar billede jepper Nybegynder
05. november 1999 - 13:33 #10
Jeg har prøvet med de nyeste drivere, men det hjalp ikke.
Avatar billede bjarte Nybegynder
05. november 1999 - 13:55 #11
lfc: du kunne latt spørsmålet gå litt lengre... men får håpe du får det til med gnarf's svar....

Avatar billede pederhm Nybegynder
31. marts 2001 - 13:48 #12
Prøv at bruge en gammel driver til voodoo 2 så er der ingen problemer. Jeg har selv haft samme problem og løst det.