Avatar billede sonped Nybegynder
16. oktober 2005 - 19:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvis med interval

Hej.
Jeg synes ikke jeg kan finde andre indlæg jeg kan bruge til mit problem, dog det sikkert ikke er første gang det opstår;-)

Jeg har 2 rækker: en med initialerne CF og SKP og en anden med tal. Jeg vil gerne kunne tage intervallet B2:B30 og spørge efter initialet, hvis der f.eks står CF skal den tal værdi der står ud for retuneres, f.eks B2="CF";A2.
Jeg vil så i det felt der skal lave undersøgelsen gerne have lagt alle de "sande" sammen til en ny tal værdi. Dette kunne være i D30
Avatar billede tvc Seniormester
16. oktober 2005 - 20:59 #1
Du kan forsøge med =sum.hvis

=SUM.HVIS(b2:b30;b35;a2:A30)

Jeg har forudsat at du indtaster de initialer du vil søge efter i celle b35.

Indsæt eksempelvis funktionen i celle a35 og skriv CF i celle b35.

TVC
Avatar billede rosco Novice
16. oktober 2005 - 22:27 #2
Til sammenlægning af alle tal ud for CF. i D30 bruges denne
=SUMPRODUKT((B2:B30="CF")*(C2:C30))
Avatar billede sonped Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:10 #3
Begge funktioner er brugbare. så hvem der skal have point ved jeg ikke. hvis i giver et svar hver kan de så deles?
Og ROSCO forstår ikke helt det gange tegn?. Men det virker.
/sonped
Avatar billede tvc Seniormester
02. november 2005 - 19:43 #4
Det er helt fint at dele dem. Du markere blot begge vores navne når rosco lægger et svar.
Avatar billede rosco Novice
06. november 2005 - 20:25 #5
Her kommer et svar.
Avatar billede rosco Novice
06. november 2005 - 20:28 #6
=SUMPRODUKT er rigtig når kriterier fra mange kolonner skal opfyldes.
Avatar billede rosco Novice
07. november 2005 - 20:09 #7
* (Gangetegn), ved det heller ikke selv, det hører til der i den sammenhæng.
Prøv en søgning på SUMPRODUKT, her på eksperten, der dukker en del op.