Avatar billede pewolle Nybegynder
16. oktober 2005 - 14:49 Der er 2 kommentarer

SBS 2003 Monitoring / SQL-server problem

Jeg har en SBS 2003 som har været rigtig syg.

Der er installeret, exchange, sharepoint og sql server 2000 (ikke isa).

Et Intel mainboard med onboard raid (kørte raid 1 på 2 SATA diske) brændte af, den en disk kunne intet – den anden havde badblocks.
Hardwaren er udskiftet (garanti) og jeg sendte serveren til restore ud fra et backupbånd.
Det er sådan set også gået fint. Alt er som det skulle være – på nær SQL-serveren.
Den restore gik ikke som den skulle.

Det er som om SQL-serveren er væk – og det er jo et problem i forhold til
SBSMonitoring og Sharepoint.
(måske er der gået kage i den ifbm. restoren, da de formodentligt har installeret Win 2003 + Veritas Backup Ex 10 som jo selv bruger MSDE).

MSSQL$SBSMonitoring og MSSQL$Sharepoint kan ikke starte.
SQL server 2000 står ikke under add/remove programmer – men Enterprise Manageren er der.

Her kommer så spørgsmålet til eksperterne:

Er det en god plan jeg har udtænkt nedenfor?

1.
Jeg fjerner Sharepoint i add/remove programmer (da den ikke bliver brugt pt.)

2.
Jeg fjerne SBSMonitoring.

3.
Jeg genstarter serveren.

4.
Jeg installere SQL-server + updates. (SQL-server skal jeg bruge indenfor nærmeste fremtid).

5.
Om nødvendigt genstarter.

6.
Jeg installere SBSMonitoring igen.

Er der nogle der har andre ideer eller kommentarer hører jeg gerne fra jer.
Jeg vil gøre meget for ikke at begå unødige fejl .....

/pewolle.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. oktober 2005 - 08:45 #1
Det lyder meget fornuftig.
Avatar billede pewolle Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:43 #2
Lige lidt mere info:

Jeg gjorde som ovenfor – og opdaterede SQL server til SP 4, men da jeg skulle geninstallere SBS Monitoring igen - så fik jeg følgende besked:

SQL Server 2000 needs SP3 for Windows Server 2003 compatibility

Det lyder lidt mystisk hvis man skal nedgradere ???

/pewolle