Avatar billede tazco Nybegynder
16. oktober 2005 - 10:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

nætværksenhed kan ikke findes/installeres

Min kammerats PC er ikke længere i stand til at benytte nætværk. Forstået på følgende måde: Han bruger normalt sin onboard LAN til at connecte til nettet. Den er imidlertidig ude af drift. Den kan findes under "system" som "ukendt enhed" men man kan ikke installere nogle drivere der får den til at virke. Jeg prøvede så at sætte mit pci netkort i, men fik samme besked. Kan det være hele netværksdelen der har taget skade? Og kan det overhovedet laves? I sidste instans må han blive nødt til at købe nyt MB, meeeen er det ikke lidt drastisk?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
16. oktober 2005 - 11:00 #1
kan du fjerne enheden og genstarte og lade windows finde den selv.
Men hvis begge fejler, så kunne man mistænke virus.
Prøv evt. og smid en hijackthis log ind her.
Avatar billede tazco Nybegynder
19. oktober 2005 - 08:35 #2
Succes!! Løste selv problemet med den efterhånden velkendte "Repair" hehe.
Det var med stor skepsis jeg startede den repair, da jeg har haft mindre gode erfaringer med den. Men heldigvis gjorde jeg det og nu virker det sgu igen. Og min kammerat skal ikke til at sidde time efter time og installere igen :-) For ikke at nævne tiden man bruger på Windows Update, hehe. Så jeg snupper point selv, sorry Halvamatoer.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:29 #3
Helt iorden, bare det virker så er jeg tilfreds