Avatar billede mphansen Nybegynder
15. oktober 2005 - 23:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pc låser

Min pc er begyndt at "låse" når jeg f.eks. ser musikvideo'er og andre online klip i wmv format.

Jeg har aldrig været ude for noget sådan i fobindelse med filmklip.

Jeg er nød til at genstarte pc'en hvergang den "fryser fast".

Hvis jeg downloader filmklippet, kan det fint afspilles i ca. 10-15 sec. hvorefter det fryser fast igen.

Hjælp!!!
Avatar billede bartz Praktikant
15. oktober 2005 - 23:33 #1
Er det kun når du ser film osv på computeren. Hva med hvis du spiller spil osv?
Avatar billede mphansen Nybegynder
15. oktober 2005 - 23:38 #2
det er kun ved film i wmv format.
Avatar billede bartz Praktikant
15. oktober 2005 - 23:43 #3
KUN ved wmv.... hmm det var da mærkeligt... prøv først med windows update.
Avatar billede mphansen Nybegynder
15. oktober 2005 - 23:44 #4
Jeg har prøvet at formatere osv. men problemet kommer igen.

Kan det evt. være noget der skal slåes fra i media player?
Avatar billede bartz Praktikant
15. oktober 2005 - 23:55 #5
Hmmm det var da mærkeligt at det kun lige er wma. Hvilken version kører du med?
Avatar billede mphansen Nybegynder
16. oktober 2005 - 00:07 #6
Hvis vi snakker styresystem: XP pro.

tillægsspm: hvordan slå man alt fra i media player? så den ikke søger efer codec osv. alså offline.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. oktober 2005 - 06:09 #7
Det gør du under indstillinger i media player. Du kan se hvad der skal slås fra under de forskellige faner.

Jeg har et lille trick som ofte hjælper når det er AVI filer. Måske hjælper det også når det er wmv. Prøv:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
http://www.tweakxp.com/article36990.aspx
Avatar billede mphansen Nybegynder
20. oktober 2005 - 22:36 #8
Jeg kan forstå det ikke er et almindeligt problem, siden der ikke er flere "eksperter" der har svaret.

Jeg kan tilføje at lyden forsætte normalt efter billedet fryser.

Med hensyn til "genstarte" mener jeg: slukke/tænde for strømmen, da intet virker.
Avatar billede mphansen Nybegynder
23. oktober 2005 - 11:20 #9
Problemet er løst.

Det var driveren til mit grafikkort der lavede konflikten
Avatar billede mphansen Nybegynder
23. oktober 2005 - 11:20 #10
lukker