Avatar billede ndp Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:47 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Share drive (med AD - med "script")

Hvorfor vil klient maskinen ikke mappe et drev via et script (x.cmd i sysvol.... scripts..)

Se indledende tråd her:
http://eksperten.dk/spm/656285
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:52 #1
Peger du korrekt på scriptet i din GPO?

Du skal udføre \\server\netlogon\scriptnavn.bat
Avatar billede ndp Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:55 #2
skal scriptet lægges i netlogon?
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:03 #3
Prøv at skrive følgende på din server

net share

Du vil da se, at NETLOGON er share navnet for C:\WINDOWS\SYSVOL\sysvol\ed.dk\SCRIPTS

Hvis du blot angiver script navnet (ex. test.cmd), vil Windows forsøge at afvikle scriptet fra den domain controller som du logger på, dvs. fra \\server\NETLOGON\test.cmd.

Du behøver ikke at angive \\server\netlogon med mindre du har flere serveren og VIL have afviklet scriptet fra netop "server". Det er der meget sjældent en god grund til da C:\WINDOWS\SYSVOL\sysvol\ed.dk\SCRIPTS replikeres automatisk rundet til alle DC'ere.

http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Logon-Scripts-Pure-Mixed-Active-Directory-Environments.html
Avatar billede ndp Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:35 #4
Scriptet er blevet lagt i netlogon.. men uden effekt...
scriptet bliver ikke afviklet.. (test.cmd og test.bat)
Avatar billede ndp Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:54 #5
Sådan screem_brille.. nu fik jeg endelig lavet det der wizard halløj...

Du kan se resultatet i den forrige tråd.
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:27 #6
Ud fra dit HTML output, så er din policy ikke i sync med dine filnavne.

1. Kontroller hvad filen hedder (ex. x.bat)
2. Fjern alle scripts fra alle policies, der ikke bruges til netop dette formål (lav gerne en specifik GP til at afvikle startscriptet, og kan kun scriptet her). Husk at kontrollere at scriptet der kaldes er stavet korrekt (ex. x.bat).
3. På klienten udfører du kommandoen "gpupdate /force".
4. Genstart.
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:27 #7
og kan kun scriptet her = og kald kun scriptet her.
Avatar billede ndp Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:47 #8
Hvis jeg skriver (dos-prompt) på serveren:
gpresult /USER christine

Så får jeg følgende:
INFO: The user Christine does not have RSOP data

Hvis jeg skriver på klient maskinen (dos-prompt):
c:\> gpresult /user christine

får jeg følgende meddelse:
INFO: The policy object does not exist.
Avatar billede ndp Nybegynder
15. oktober 2005 - 21:13 #9
har fjernet script.. og lavet kun 1 GPO som skal loade x.bat script (samt lavet gpupdate/force + hele genstart af PC..)

:-(
Avatar billede ndp Nybegynder
15. oktober 2005 - 22:13 #10
Jeg har fået "emuleret" brugeren "christine" .. udskriftet kan ses i den forrige tråd... (det lader til at min "map-network-drive" GPO ikke bliver aktiveret...)
:-/
Avatar billede ndp Nybegynder
15. oktober 2005 - 22:14 #11
Dette er vist det eneste brugeren "christine" får aktiveret.. :-(

    Applied Group Policy Objects
    -----------------------------
        Default Domain Policy
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. oktober 2005 - 07:42 #12
Nej det er ikke :-)

Du må lave en eller anden fejl.

Er du 100% sikker på, at du har lagt GPO'en på den OU, hvor brugeren Christine er oprettet?

Hvis du er logget ind som christine på klienten, så prøv at skrive

gpresult > gpresult.txt

Og smid så indholdet af gpresult.txt herinde.
Avatar billede ndp Nybegynder
16. oktober 2005 - 12:55 #13
Resultatet er her :(

INFO: The policy object does not exist.
Avatar billede ndp Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:36 #14
Jeg har opgivet at løse problemet..
ingen af mine indstillinger i GPO bliver aktiveret.. så medmindre nogen ved hvordan jeg løser dette.. så bliver AD + Serveren ominstalleret...
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 10:43 #15
Har du mulighed for at give fjernlogin til maskinen?
Avatar billede ndp Nybegynder
17. oktober 2005 - 16:57 #16
ja
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 17:01 #17
smid en mail til experten (at) on-site (.) dk - så kigger vi på det.
Avatar billede ndp Nybegynder
17. oktober 2005 - 17:07 #18
du kan få fjernlogin ved hjælp af "ULTRAVNC"...
http://prdownloads.sourceforge.net/ultravnc/UltraVnc-101-Setup.zip?download
Hvad siger du til kl. 18:30 (søndag)?
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:25 #19
Hvorfor ikke bare MS Terminal Client??
Avatar billede ndp Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:29 #20
hvordan gør jeg det?
(har slået remote desktop til..)
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:33 #21
Du opretter blot en bruger - meld ham gerne ind i "domain admin" gruppen.

Højreklik på "My computer"->Properties->Remote desktop (mener jeg fanebladet hedder).

Kontroller at der er kryds i "Remote desktop" sektionen.

Da brugeren er medlem af administrators (gennem medlemsskabet af domain admins) kan brugeren nu logge ind vha. MSTSC og administrere maskinen.

Du bør naturligvis ikke tillade adgang til denne service ubegrænset fra internettet.

Du kan vælge at åbne for porten + mit IP nummer i din firewall for at gøre det lidt mere sikkert. Mit IP nr. er 80.63.191.72.

Hvorfor vente til søndag? :-)
Avatar billede ndp Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:34 #22
ups.. jeg mente mandag.
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:36 #23
Er du ikke IT adm.? Så må du jo arbejde 25 timer i døgnet...

Se at komme af sted igen, og få gjort den server klar :-))
Avatar billede ndp Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:38 #24
din mail virker ikke..
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:43 #25
sorry - det er eksperten (at) ....
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:48 #26
Har fået din mail, men din server svarer ikke på det opgivne IP nummer.

Er du sikker på at der er åbent for TCP port 3389 i indgående retning?
Avatar billede ndp Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:55 #27
2 sec
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2005 - 20:55 #28
Ved gennemgang af server + klient blev følgende fejl rettet:

1) DHCP server var en vmware DHCP og den pegede DNS på ekstern DNS via DNS proxy
2) Server (DC) havde ikke fast IP
3) Server havde ikke DNS server installeret.

Der blev sat fast IP på server. DNS og DHCP blev konfigureret og vmware DHCP blev slået fra.

Klienten kunne til slut ikke få en IP adresse, men dette må skyldes problemer med vmware opsætningen. Spørger gik træt, så vi stopper her....
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. oktober 2005 - 07:52 #29
For lige at at gøre den færdig: Problemet var ikke vmware men mig... havde glemt at lave et scope i DHCP serveren... var måske også lidt træt. :-o