Avatar billede hpo Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:13 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Nephew - Byens Hotel

Fed sang.... ingen tvivl om det!

Men nu har jeg hørt den en milliard million gange, og jeg kan stadig ikke høre hvad de synger i omkvædet - selv om de synger det ca. 10 gange i træk.

Det er den del af omkvædet, hvor der synges:
"Det var nok baaare(!) en ??????????"

En hvad???? En "fucking besked", eller hvad synger de? De synger det som sagt ca. 10 gange lige efter hinanden i slutningen af sangen.

Håber på hjælp.
Avatar billede winchester Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:20 #1
Tror de synger: Det var nok bare en "forkert" besked.

Husk på det er et gammel Kim Larsen nummer, og tror ikke han sang "fucking besked" :-)
Avatar billede hpo Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:33 #2
sandt nok... men det er vist ikke med på original versionen, så vidt jeg husker.

Jeg venter lige og ser om der kommer "klippefaste" udsagn på hvad der synges.

/hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:45 #3
hvis der kan linkes til Nephews lyrik, er der med sikkerhed points.

/hpo
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2005 - 19:26 #4
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2005 - 19:27 #5
Nu har jeg ikke hørt "Byens Hotel" med nephew, men "Det var nok bare en forkert besked" er fra Kim Larsens "Guleroden": Byens Hotel er noget helt ande (En sømand drog ud på en rejse så lang - og bølgerne slog om hans skib....)
Avatar billede hpo Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:56 #6
Haverslev>> omkvædet er vist ikke med i det link du har angivet :(

Ole Madsen >> du har sikkert ret, men Nephew synger det altså i "byens hotel" som de har "arrangeret".

/hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:58 #7
Så måske er svaret, at Nephew har taget noget fra "guleroden" og sat ind i "byens hotel"?

I så tilfælde er det winchester der skal have point, men Ole madsen og haverslev har vist også fortjent lidt. er 5 til hver OK ?

/hpo
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2005 - 20:03 #8
Jeg vil give ole madsen ret, omkvædet er ikke tilhørende Byens hotel, men fra guleroden ;)

Her dog med tabs: http://www.azchords.com/k/kimlarsen-tabs-2176/guleroden-tabs-20874.html
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2005 - 20:06 #9
Du får lige byens hotel med, så er det bare at gå igang med guitaren :o)
http://www.azchords.com/k/kimlarsen-tabs-2176/byenshotel-tabs-20863.html
Avatar billede hpo Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:22 #10
takker for det med guitaren - kunne nu godt byens hotel i forvejen :)

Winchester og Ole Madsen:
Lægger I et svar?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2005 - 23:59 #11
Det er i orden, jeg springer over.

Men det kunne ske, jeg skulle ud og høre lidt Nephew ;-)
Avatar billede winchester Nybegynder
16. oktober 2005 - 09:57 #12
.
Avatar billede hpo Nybegynder
16. oktober 2005 - 11:06 #13
takker for hjælpen
/hpo