Avatar billede pouldc Nybegynder
15. oktober 2005 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløst netværk

Hej,

Jeg har længe haft mit trådløse netværk uden nogen sikkerhed - idiotisk, ja jeg ved det.

Endelig har jeg fundet disken frem og vil få netværket krypteret. Det drejer sig om et Netgear WG602.

Problemet er at når jeg vælger:
WEP: enables
Authentication type: Shared Key
og så indtatser et kodeord (uanset om det er 10 tegn ved 64bit eller 26 tegn ved 128bit).

Men når jeg trykker reboot, for at genstarte Access Pointen - så kan jeg ikke logge på med mit kodeord...

Håber nogen kan hjælpe!

På forhånd tak...

/poul
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. oktober 2005 - 17:09 #1
Når du har sat WEP på dit accesspoint skal du også sætte wep på din PC for at få adgang, med mindre du har et kabel i dit access point.

Desuden mener jeg ikke at du skal bruge shared key.
Avatar billede pouldc Nybegynder
15. oktober 2005 - 17:22 #2
Alternativet til "Shared key" er "Open system"... ikke noget der umiddelbart lyder sikkert.

Jeg indtaster selvfølgelig koden på min pc for at logge på, men den bliver bare ved med at stå og prøve på at connecte...
Avatar billede pouldc Nybegynder
15. oktober 2005 - 17:35 #3
Hmmm... det virker med "open system"... men er det sikker?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. oktober 2005 - 18:12 #4
Ja Open system er sikkert. Shared key kræver en server der står og deler Keys ud.
Avatar billede pouldc Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:31 #5
Mange tak!

Skal nok give points, men lige et tillægsspørgsmål (som du jo kan svare på hvis du gider)

Er 64bit "sikkert nok" og bør man også sætte sin Acp op til specifikke MAC adresser?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. oktober 2005 - 20:38 #6
128 bit er sikkert nok (WPA er bedre end WEP).
Det giver lidt ekstra sikkerhed at køre med mac filter (gør det selv) men ved ikke om det har nogen betydning, for man kan på nogle netkort skifte mac adressen....
Avatar billede pouldc Nybegynder
17. oktober 2005 - 10:44 #7
Ok, mange tak for hjælpen.