Avatar billede maudy Nybegynder
15. oktober 2005 - 07:59 Der er 8 kommentarer

hjælp !

Hey

Jeg har haft formateret min Dell Diemensien 2400.
Til det formål brugte jeg windows cd'en.

Jeg skulle jo så til at instille alle diverse bundkort, luydkort og så videre. og til det fulgte der 2cd'er med som hedder: ASUS VGA DRIVER v305. og AMD-SIS as17.

Jeg går ud fra at det er de to cd'er jeg skal have fat i.

Men til sagen.

Hver gang jeg indsætter ASUS cd'en sker der ingenting. Jeg kan heller ikke gå ind og finde den i Denne Computer. den er der kort sagt ikke.

Den anden cd kan jeg godt gå ind og rode i, og finde driverne. men hver gang jeg åbner driverne, kommer den med fejl hele tiden. og intet er sket efter jeg har instillet det.

Hvad tror i problemer kan være?
- eller hvad har i af råd til mig? skal jeg sende den et sted hen?

Håber virkelig i vil hjælpe mig
Avatar billede maudy Nybegynder
15. oktober 2005 - 08:00 #1
Jeg er på msn: maudy9000@hotmail.com
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2005 - 08:03 #2
Avatar billede maudy Nybegynder
15. oktober 2005 - 08:24 #3
Okay.

indtil videre har jeg hentet. Audio driver, Network Drivers, FlashBIOS Updates og Display Devices

Er det nok ?
Avatar billede jokkejensen Novice
15. oktober 2005 - 09:15 #4
drop flashBIOS og installer de andre..
Avatar billede maudy Nybegynder
15. oktober 2005 - 10:31 #5
Jeg har nu instillet lyd drivern, og ja det virkede :)
- men da jeg genstartede, kørte den helt normalt i starten. men når man hører den der windows lyd, så var skærmen sort. og det kan ikke være noget med cablet det har jeg tjekket. for der var jo også billede på skærmen da jeg tændte computeren.

Jeg prøvede at sætte windows XP cd'en i, og ville prøve at geninstille windows. men  den kører ikke på cd'en. og jeg kan ikke komme ind og vælge den. Jeg kan heller ikke starte i fejlsikker tilstand. hvad kan jeg gøre
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2005 - 10:39 #6
Kan du genstarte i fejlsikret?
Så fjern driverne igen i Tilføj/Fjern programmer, genstart, se om det hjalp.
Derefter installerer du en driver af gangen, genstarter og ser om det virker.
Husk Chipsetdriveren skal installeres som det første.
Avatar billede maudy Nybegynder
15. oktober 2005 - 10:47 #7
Okay vil jeg prøve.

Hvis jeg ikke kan genstarte i fejlsikret, ville det så ik være em ide og sætte harddisken på den her com. og så få den formateret ?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2005 - 10:49 #8
Jo, men så få lige gemt de drivere du har hentet, så kan du starte forfra på den rigtige måde.
Husk Servicepack 2, hvis din XP ikke er født med den.
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/