Avatar billede twisted Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ISDN og flere computere

En af mine kammerater har bedt mig om, at lave noget edb for ham, men jeg kan ikke helt selv klare det, så jeg må be' om jeres hjælp.
Han har 2 bærvare og en stationær pc'er, som han alle gerne vil have til at køre på hans ISDN forbindelse på samme tid.
Har har et Lasat Speed II ISDN modem, og jeg har så købt denne router til ham: SMC-7004ABR V2 DSL Router 10/100 m/printserver
Den skulle være beregnet til også at kunne køre ISDN, og har også et RS-232 stk.
Problemet er bare, at når vi sætter routeren i mellem pc og modem, så kan vi ikke komminikere med modem. Dog kan alle pc'er der er koblet sammen snakke sammen, og hvis vi kører modemet direkte ind i computeren uden brug af router, så er der heller ingen problemer.
Håber der er nogen der kan fortælle mig, hvad jeg har gjort forkert. Kan dog ikke uddele point før tidligst tirsdag, da det først er der jeg skal ud og se på det igen. Men hvis der er nogle der gerne vil have uddybbet noget, vil jeg meget gerne forsøge at gøre de.

Håber på et rigtig godt svar.

Twisted
Avatar billede varmeskud Praktikant
15. oktober 2005 - 00:25 #1
Hej

Nu ved jeg ikke om det er 100% rigtig da jeg ikke er helt sikker på hvad ISDN er.

Men nu du skriver at det virker med en pc uden router. Virker det heller ikke hvis du tager og sætter routeren på og kun den ene pc på?
For så er det vel ikke IP adresser der mangler. Men så er det nok at i skal snakke med internet selvskabet i for det fra. For hos nogen skal man melde det til dem at man sætter en router på. For det skulle vi i sin tid hos min mor. For dengang der havde de kun 1 pc. da vi fik den næste skulle vi have en router og ringe og få dansk kabel tc til at ændre på noget. Men nu hvis man tager routeren af hos min mor så kan man ikke komme på nettet direkte.

Så mit forskalg det er at ringe til internet selvskabet i for internettet fra og så lige spørge dem om, om man skal melde at man sætter en router på for at få adgang.

Mvh Kim
Avatar billede kenp Novice
15. oktober 2005 - 12:41 #2
Er det denne router i har? http://www.multimediabutikken.dk/shop/default.asp?ProductID=12099

hvsi ja så kan du ikke bruge den til ISDN.... uden at det hele skal køre igennem en computer, som så skal stå tændt for at i kan komme på nettet.
Avatar billede varmeskud Praktikant
15. oktober 2005 - 13:51 #3
Men på den nemme måde så er det at tage den stationær og lade den stå tændt når nogen af de andre skal på nettet. Sætte to netkort i den stationær og fra nr 2 netkort køre du over til en router/switch og derfra vider ud til de to bærbar.

Og eller også så en router på og få den sat til via jeres internet udbyder.
Avatar billede twisted Nybegynder
15. oktober 2005 - 16:27 #4
Først vil jeg lige takke for jeres kommentarer.

kenp: Det er netop den router vi har købt. Ved godt at ved det link du har sat ind, står der ikke noget noget om, at den kan bruges til ISDN, men der er har læst at den skulle kunne gøre det. Og under installationen af den, der kan jeg vælge mellem: DSL, Cable og ISDN.
Men det kan godt være du har ret. Har dog haft snakket med SMC hotline, og de sagde, at hvis det ikke ville køre, så skyldtes det modemet, og det kunne de ikke hjælpe mig med. Og jeg har ikke noget nummer til Lasat.

Varmeskud: Det er da en mulighed og ringe til tdc, og prøve og spørge om man skal have en ekstra ip eller ligende. Det andet forslag du kommer med, har jeg selv foreslået ham, men han ønsker ikke at have en comp til at stå og være tændt hele tiden for at kunne bruge nettet.
Men jeg vender tilbage med point til dig, hvis det hjælper at ringe til tdc.
Avatar billede varmeskud Praktikant
15. oktober 2005 - 16:33 #5
Hej

Ja jeg er temmelig sikker på at du skal ringe til dem og få dem til at "godkende" din router. Det koster måske lidt ekstre for at få lov til at have flere pcér på nettet på engang. Pris er vist omkring 20-25kr.
Avatar billede kenp Novice
15. oktober 2005 - 20:39 #6
twisted -> jeg vil heller ikke ude lukke at den kan køre på ISDN men så har jeg bare ikke hørt om det... men så er det bare at få fat på lasat eller tdc for at få dem til at hjælpe med det.
Avatar billede twisted Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:23 #7
Til både Varmeskud og kenp...

Jeg har snakket med ham jeg skulle lave det for, og han er nu blevet træt af det, og har valgt ikke at ville have ISDN mere, men derimod ADSL, og derfor skal jeg ikke ud og rode med det mere. Men jeg vil jo gerne belønne jer for jeres indsats og gode forslag, så hvis i sætter et svar ind, så kan jeg dele pointene mellem jer.

Venlig hilsen Twisted...
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2005 - 18:27 #8
ping.
Avatar billede varmeskud Praktikant
17. oktober 2005 - 20:17 #9
pong
Avatar billede varmeskud Praktikant
17. oktober 2005 - 20:26 #10
tak for point