Avatar billede leth Nybegynder
18. april 2001 - 20:20 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

TV-out spørgsmål

Kan det da virkelig passe at man kun kan skifte mellem TV og Skærm ved at gå ind i Egenskaber For Skærm osv osv... Findes der ikke et lille smart program som skifter over vha. et tryk på en knap, en reg-entry... Eller måske en Ctrl-Alt -et-eller-andet?

Problemet er nemlig at mit TV står otte meter fra min computer, og så er det ikke ret nemt at tyde hvad der står på tv\'et når man vil skfite tilbage til skærmen...

Det skal lige siges at mit grafikkort er et Hercules 3D Prophet II GTS Pro
Avatar billede leth Nybegynder
18. april 2001 - 20:22 #1
Kan ikke finde noget i manualen om det, eller hos Nvidia
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 20:34 #2
Der er desværre i de fleste drivere ikke mulighed for andet. Dog har nogle muligheden, f.eks. ATi AllInWonder 128(pro) og Radeon mulighed for at definere en genvej - det virker til gengæld ganske udmærket.
Avatar billede leth Nybegynder
18. april 2001 - 20:46 #3
Ok. Det lyder jo ikke godt, men der sidder nok en som lige har et smart program :-) Jeg sidder lige nu og roder rundt med at lave en fil om ændrer i registry\'en (Alle coolbits) bare til tv-out :-)
Avatar billede leth Nybegynder
18. april 2001 - 20:46 #4
dejlig tastebøf..: SOM ændrer i registry\'en (A la coolbits)
Avatar billede fgj Nybegynder
18. april 2001 - 21:28 #5
http://www.tvtool.de/index_e.htm

Brug evt. TVtool, der bl.a. gør så du kan se billedet på pc og tv samtidig.
Avatar billede leth Nybegynder
18. april 2001 - 21:32 #6
Kanon! Det gør præcis hvad jeg ønskede. Mange Tak!
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 21:33 #7
tvtool virker ikke med alle kort, det skal være baseret på BT869 eller BT868 chip.
Avatar billede leth Nybegynder
18. april 2001 - 21:35 #8
Jeps, det læste jeg også på siden, men det virker på mit hercules :-)
Avatar billede fgj Nybegynder
18. april 2001 - 21:39 #9
->msmovs - jamen Hercules kortet er jo netop et BT869-baseret kort!

Det passer desuden ikke, at det kun er BT868 og BT869, der virker - se reference liste her:
http://www.tvtool.de/index_e.htm

Avatar billede fgj Nybegynder
18. april 2001 - 21:42 #10
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 21:53 #11
>fgj - det var som oplysning for andre.
Avatar billede fgj Nybegynder
18. april 2001 - 21:55 #12
->msmows - OK (vi har for øvrigt noget debat kørende i aften, hva?)
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 22:02 #13
Jamen det er da meget hyggeligt, kan du heller ikke sove? :o)
Avatar billede fgj Nybegynder
18. april 2001 - 22:04 #14
Sove? Jeg er lige stået op! ;-)
Avatar billede andersberg Nybegynder
18. april 2001 - 22:16 #15
Hvordan kan det være at billedet flimrer helt vildt på TV\'et når jeg gør det?????

Og hvordan ved jeg om min skrærm understøtter dual-view? Mit grafikkort er et Winfast S320 TNT. Og min skærm er en Daewoo SMC ??
Avatar billede andersberg Nybegynder
18. april 2001 - 22:17 #16
Jeg kører 85 Hz nprmalt på skærmen!!
Avatar billede leth Nybegynder
18. april 2001 - 22:24 #17
Det flimrer også lidt hos mig, men jeg skal kun bruge tv-out når jeg ser DivX film, og der flimrer det ikke :-) Jeg blev dog nødt til at finde en version 4.8 i stedet for den nye 5.0 desværre. Grunden til det er at 5.0\'eren stopper efter 10 minutter, da den ikke er registreret, og ejg kunne ikke finde en crack. Så må jeg leve med 4.8 og lidt færre muligheder. Men det virker sgu fint. (Nogen der har en fuld 5.0 eller crack)
Avatar billede fgj Nybegynder
18. april 2001 - 22:26 #18
->andersberg, prøv at vælge Non-Interlaced
Avatar billede andersberg Nybegynder
18. april 2001 - 22:29 #19
Hvor finder jeg 4.8 fuld??? For jeg bruger det også til DivX film?? Og hvir vælger jeg non-Interlaced?
Avatar billede msmows Nybegynder
18. april 2001 - 22:29 #20
Tv\'et kan kun køre 50 hertz, hverken mere eller mindre.
Det der med cracks etc. og så eksperten dur ikke sammen.
Avatar billede fgj Nybegynder
18. april 2001 - 22:30 #21
Adjustments, Options, Non-Interlaced
Avatar billede leth Nybegynder
18. april 2001 - 22:31 #22
Nåh nej... Sorry mange gange!
Avatar billede andersberg Nybegynder
18. april 2001 - 22:35 #23
Ja, men når jeg går den lange omvej flimrer det ikke!! Mystisk!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede andersberg Nybegynder
18. april 2001 - 22:43 #24
til leth: Har du ICQ????
Avatar billede msmows Nybegynder
19. april 2001 - 11:19 #25
Den \"lange omvej\" sørger nemlig for at frekvensen bliver sat rigtigt.
Avatar billede leth Nybegynder
19. april 2001 - 15:11 #26
Jeps andersberg: 13107418