Avatar billede adflicto Nybegynder
14. oktober 2005 - 20:11 Der er 10 kommentarer

Vedr. køb af kraftig spilbærbar: 10-13 tusind. 200 pts!

Hej

Jeg står over for, at skulle købe en bærbar computer.
Prisklassen er 10-13 tusind.
Formålet med købet er, at få en ny computer som der skal være FULDSTÆNDIG spil compatibel, dvs. skal kunne trække spil som Doom3, HL2 og andre hardware krævende spil, flydende, jeg ved at man sagtens kan få bærbare i den nævnte prisklasse der opfylder dette ønske.
Jeg har kigget på følgende bærbar:

- http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=2851&subkat=5643&mode=&listtype=&rnd=0,8312345

Nærmere den til 11.395,00 (varenummer: 550754).

Det jeg så godt kunne bruge nogle råd om er:

1. Hvor meget skal jeg lægge i forskellen mellem en bærbar, der er samlet af et kendt mærke (IBM, Acer, Asus osv.), og en bærbar der, som ovenstående link henviser til, ikke er af et kendt mærke? Er det dumt at købe den billigere, ikke så kendte, bærbare, eller skal man invistere i mærkevaren?
2. Hvad er "Must have" rådene, når man køber en kraftig spil bærbar?

Kunne godt bruge nogle erfaringer fra folk der har været i mit sted :)...

- AdfliCto
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2005 - 20:18 #1
Overvej kraftigt denne: http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_42/OFF01.HTM !!!
Avatar billede kalp Novice
14. oktober 2005 - 20:19 #2
1) Det er sgu lidt forskelligt... nogen kan f.eks godt lide Acer hvor andre synes det er noget lort.. om ikke andet laver de mange bærbare!
2) Nu du skal bruge en til spil så er MUST rådende helt sikkert at det ikke skal være delte ram! så derfor skal den også have masser af ram ved siden af! og centrino teknologien er god, at vælge.

Jeg synes godt de kunne opgive flere detaljer om den bærbare du linker til, men den har da i hvertfald sine egne ram til gfx kortet og så centrino teknologi:)
Avatar billede kalp Novice
14. oktober 2005 - 20:20 #3
ps. hvis der tilfældigvis skulle være en bærbare der ude som bærer mærket "United" eller var det "Unite" så hold dig fra den heh.. eller uanset hvad det er som bærer det mærke... ja hold dig fra det:P
Avatar billede adflicto Nybegynder
14. oktober 2005 - 20:22 #4
prøv at trykke på "spec teksten" for den pågældende bærbar, i det link jeg har postet.. der vil poppe et vindue op med dybergående specs.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2005 - 20:24 #5
1. Vil sige Asus V6V kommer tæt på i specs - mener det er ca. 3000 mere for den model.
2. must have må være stor cpu (pentium M helst) - grafikkort min. X600 m. 128 mb ram - SXGA skærm min. 15" - min. 512 Mb DDR ram (gerne DDR2) og stor harddisk (80Gb min.)
Avatar billede adflicto Nybegynder
14. oktober 2005 - 20:25 #6
ang. Den bærbar du foreslår john_stigers, er jeg ikke så meget for 17" skærm på en bærbar, da betegnelsen "bærbar" mister sin betydning pga. af vægten, størrelsen osv.
Det var lige en ting jeg havde glemt at nævne i min intro tekst :)
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2005 - 20:25 #7
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2005 - 20:31 #8
ok...
Kan se hvor vi er på vej hen så :)
Dine krav bør være flg.
Turion/Centrino teknologi, DDRII ram, 4200 rpm disk, 15" skærm
Disse ting skal du prioritere mest da det giver god batterilevetid.

Kig evt. her for tip:
http://laptopworld.dk/index.php?id=22

(Men husk nu... Doom3 skal ikke køres mens den kører på batteri, for så spiller du ikke særligt længe ;))
Avatar billede adflicto Nybegynder
14. oktober 2005 - 20:42 #9
haverslev's forslag ser ellers meget tiltrækkende ud, nogen der kan sætte en finger på noget ang. den? :)
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2005 - 21:03 #10
Den du selv har fundet, er slet ikke en dårlig maskine, udfra specifikationerne - jeg kender dog intet til det mærke osv.
Den har jo f.eks flere ram (1gb), også i grafikkort (256) og 20 Gb mere HD, set i forhold til ASUS M6882VAUP jeg linker til.
Den har så til gengæld lidt større "motor" - XP pro styresystem, lang batteritid, en lavere vægt og ikke uvæsentlig - et stærkt og stabilt kabinet.