Avatar billede emilt Nybegynder
14. oktober 2005 - 17:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Computer crash og CD-ROM-drev

Hej eksperter,

jeg har et mystisk problem, synes jeg selv...: når jeg kommer en CD i mit drev crasher computeren, dvs. den genstarter uden nogen form for varsel. Dvs. jeg kan slet ikke komme til at bruge mit CD-rom drev, XP kan slet ikke starte hvis der sidder en CD(-rom) i drevet ved opstart, så crasher den bare igen... Hvad er det for noget?

Håber I kan hjælpe.

Emilt
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2005 - 17:53 #1
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor DVD/Cd drev, h-klik på den og vælg fjern
Genstart og lad windows finde og installere igen det igen.
Avatar billede emilt Nybegynder
14. oktober 2005 - 18:40 #2
Det lød ellers som en god løsning... Men da den havde fundet CD-drevet (Toshiba) igen, og jeg puttede en CD i den, crashede XP igen.............. Det er måske selve drevet der er ødelagt?
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2005 - 18:45 #3
Ødelagt ? - måske men tror det ikke.
Kører du med nogen form for Spyware 7 antivrus beskyttelse?
Hvis ja er den så scannet for nyligt ?
Avatar billede emilt Nybegynder
28. november 2005 - 14:46 #4
Jeg har udskiftet drevet, og det 'virker igen'...