Avatar billede ndp Nybegynder
14. oktober 2005 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatic update (downlod via netværksdrev)

Hvordan for jeg maskinerne (workstations) til at checke for updates hos microsoft, men hvor de efterfølgende undersøger om et netværksdrev eventuelt har de relevante updates/patches inden de forsøger at hente updates/patches ned fra windowsupdate.microsoft.com ??
Avatar billede ndp Nybegynder
14. oktober 2005 - 15:08 #1
formålet er at jeg gerne vil undgå at alle maskiner henter updates ned... for de sku' det samme som de henter ned alle sammen... så vil det jo være unægtligt hurtigere at hente dem ned via netværket end at skulle ta' en tur forbi microsoft.com
Avatar billede screem_brille Novice
14. oktober 2005 - 15:09 #2
det kan du ikke, men du kan installere WSUS, og benytte den istedet for, du kan ikek få windows til at kontrollere flere steder, men med WSUS kontrolelrer den lokalt og du styrer så hvilke updates der skal installeres osv. (og det virker til exchange, SQL, office, samt fra win2K og opefter, både 32 og 64 Bit ed.)
Avatar billede ndp Nybegynder
14. oktober 2005 - 15:33 #3
skal WSUS installeres på selve serveren? eller kan jeg f.eks. installerer det på en workstation?
Avatar billede screem_brille Novice
14. oktober 2005 - 15:40 #4
på serveren (men skal du have alle ting hentet, såsom drivere, hotfixes, service packs osv. skal du bruge ca 20GB lige pt, og de sidste par måneder, har MS frigivet ca 1-1.5GB nye updates i alt om måneden
Avatar billede ndp Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:30 #5
er der andre måder at gøre dette på? (altså andre smarte måder?)
Avatar billede screem_brille Novice
14. oktober 2005 - 22:32 #6
WSUS er absolut den smarteste måde (og nememste måde at administrere det på)