Avatar billede kingomand Novice
13. oktober 2005 - 22:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af trådløst efter TDC Speedstream og router

Jeg skal lave et trådløst netværk der skal fungere sammen med et alm.lan netværk.Jeg har valgt det nye Jensen Long Range, men principperne er jo de samme.Lan netværket skal bruge den router der er leveret af TDC af hensyn til hjemmearbejdsplads. Hvordan kobler jeg de to routere sammen. Jeg er klar over at jeg skal bruge port 1 på Jensen Routeren og ikke wanporten.Og også port 1 på TDC routeren. Dette kun hvis der er en ip og der er kun leveret en ip adresse fra TDC. Kan jeg evt. bestille en ip mere og sætte en switch imellem Speedstreamen og koble routerne på switchen. Så vil switchen vel dele de to ip'er med en til hver router. Jeg har været i gang, men det driller. Jeg er meget åben for gode forslag. Evt. en fuldstændig vejledning med grundig opsætning.
Avatar billede kingomand Novice
13. oktober 2005 - 22:41 #1
Jeg er lidt i tvivl om hvornår jeg kan svare på kommentarer og svar. Jeg arbejder meget forskudt for tiden. Men jeg vil løbende tjekke og så svare.
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:44 #2
Lad tdc's router styre dhcp'en og dit accesspoint hente sine adresser i routeren. Så bliver du tildelt IP'er efterhånden som du sætter flere maskiner på AccessPointet og på TDC routeren.
Maskinerne skal have dhcp aktiveret.
Og HUSK WEP som kryptering af accesspoint.
Avatar billede human Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:46 #3
Kort sagt.. Hvad er det du vil have?

Du har din router leveret fra TDC og du har en access point som skal sættes sammen med?
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:04 #4
De kan begge bruge TDC'en, så det er blot at slutte det hele sammen med et IKKE KRYDSET kabel. jvf. min tidligere kommentar vil det virker efter dit beskrevne ønske.
Avatar billede tumben Novice
13. oktober 2005 - 23:52 #5
du behøver vel kun én IP fra tdc...router nr 1 vil jo levere en LAN IP til router nr 2.
så skal man vel bare sørge for at routerene uddeler forskellige LAN IP adressse..dvs at de IKKE uddeler de samme  (f.eks 192.168.0.100 på begge, vil vel ikke være godt, )
eller ?
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
14. oktober 2005 - 07:18 #6
Tumben: Det er nemlig rigtigt.

Hvad så Kingomand?
Har du sat det  op og fået det til at virke?
Avatar billede kingomand Novice
14. oktober 2005 - 10:47 #7
Jeg har kæmpet med det en hel dag, jeg forsætter på søndag og lader jer høre hvad der sker
Avatar billede kingomand Novice
14. oktober 2005 - 10:53 #8
TDC har iøvrigt meddelt at jeg bare kan skifte deres router med min Jensen Router.
måske skal jeg prøve det.
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:24 #9
Det er sådan set ligegyldigt om du kører med eller uden TDC's router.
Resultatet bliver det samme for dit accesspoint.
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
17. oktober 2005 - 11:21 #10
Hvordan gik det så, Kingomand?
Avatar billede kingomand Novice
17. oktober 2005 - 13:23 #11
Mange tak for alle svarene og kommentarene. Det viste sig at begge routere havde samme ip. Derfor ville det ikke spille sammen. Jeg ændrede så ip på Jensen routeren.
Samme resultat når den ene var på så lukkede den anden.Når dhcp var slået fra i Jensen så virkede alle pc'erne i lan netværket. Men det trådløse ville ikke. Med lidt mere tid så tror jeg dog at jeg ville kunne få det til at spille som bjorn jeppesen foreslog. Men jeg var i tidsnød og tog den nemmeste løsning. Jeg skiftede til Jensen både til lan og trådløst. Så spillede det fint.
Avatar billede kingomand Novice
17. oktober 2005 - 13:25 #12
Så point til bjorn jeppesen
Avatar billede kingomand Novice
17. oktober 2005 - 13:27 #13
på mystisk vis nægter Eksperten at give bjorn point, prøv at lægge et svar mere så vil jeg prøve at acceptere igen igen
Avatar billede kingomand Novice
17. oktober 2005 - 13:27 #14
Nå nu virkede det sørme. Hej til alle.