Avatar billede raiser Nybegynder
13. oktober 2005 - 16:50 Der er 2 kommentarer

Luk KDE, kør GDM

Hej,
jeg har et lille problem. Her for ikke så lang tid siden lavede jeg nogen opdateringer til mit system. Men det lavede lidt om på det jeg havde sat til. Jeg kørte med GDM opstart. Men efter de opdateringer havde dem os downloadet noget KDE noget og nu kører jeg med en KDE opstart.
Nogen der ved hvordan jeg skifter til GDM opstart igen??
Avatar billede strych9 Praktikant
13. oktober 2005 - 21:03 #1
editer ~/.desktop
sæt "DESKTOP=gdm"

editer eventuelt også /etc/sysconfig/desktop
og indstil DESKTOP variablen der også

Jeg mener nu nok at den foretrækker den i .desktop i dit home dir.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. oktober 2005 - 21:04 #2
NB. hvis jeg husker forkert og den ikke hedder "gdm" i conf filerne, så prøv kommandoen /usr/sbin/chksession -l for at få en liste over dem du kan bruge.

så.. svar herfra... =)