Avatar billede soylant Nybegynder
13. oktober 2005 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere 2003 server

Hej allesammen...

Det er lidt pinligt, så sent som igår spurgte jeg efter råd her på eksperten fordi jeg havde problemer med mit bundkort, problemet er nu løst og der er selvfølgelig kommet et nyt.
Jeg prøver at installere Windows 2003Server men installationen kommer til SETUP IS STARTING WINDOWS og så låser den, det sjove er jeg har haft problemet før med en anden c, hvor det var grafikkortet der lavede ged i den, jeg ved at det for det meste er grafikkortet der fejler når det er på det tidpunkt af installationen det har jeg læst på MS side, men nu har jeg prøvet at skifte ALT snart og stadig samme fejl.
her er min opsætning:
Asus P2B-DS med dual PIII 500Mhz
1024MB SD ram
Asus GeForce grafikkort
3Com 10/100 Netkort
Samsung Spinpoint 80Gb HD
Lite-On CDROM drev

og her er hvad jeg har prøvet:
skiftet grafikkort
skiftet HD
Skiftet Strømforsyning
Skiftet IDE kabler
Skiftet RAM
Skiftet CPU
prøvet uden netkort
prøvet at clear CEMOS
prøvet BIOS default
Prøvet en anden lånt kopi af 2003Server
prøvet enable PNP til OS i BIOS
prøvet at disable alle serial og parlell porte
og til sidst har jeg prøvet når installationen starter at trykke F5 og derefter vælger CPU opsætning manuelt og valg multiprocessor.

Men intet af dette har virket og har virkelig ikke flere ideer til hvad det kan være... så behøver virkelig hjælp
Avatar billede madsnb Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:24 #1
Har hørt om pirat kopier hvor installationen driller... Er det mon problemet?
Avatar billede soylant Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:47 #2
ok... så er han dygtig ham der har lavet vandmærket på covert
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2005 - 20:25 #3
Du har 3 mdr. gratis hotline ved køb af Windows 2003 server - brug det!
Avatar billede soylant Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:27 #4
lukker.... flot hjælp... fejlen var i BIOS
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2005 - 20:29 #5
flot hjælp...

Tak - men hvordan skulle vi kunne vide at fejlen lå i din BIOS???
Avatar billede soylant Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:31 #6
det siger jeg heller ikke i skulle vide..... syntes måske bare det var en lidt plat kommentar fra madsnb
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2005 - 20:38 #7
Enig.
Avatar billede madsnb Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:25 #8
No offence men du havde jo prøvet alt og bios er normalt ikke lige det sted der genererer fejl. Så tænkte bare lidt kreativt, man ved jo aldrig nu til dags. Der er jo ingen grund til at tage det til sig hvis der ikke er noget om snakken.

Men hvad rettede du så i bios? Så har jeg noget andet at foreslå en anden gang!