Avatar billede heimer Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:39 Der er 5 kommentarer

hvor godt er sende-signalet i en Linksys WRT54G?

Jeg er ved at købe en ny trådløs router, og har kigget meget på en Linksys WRT54G.
Efter jeg har surfet på nettet de sidste par dage uden at finde det jeg ledte efter er det nu jeres tur til at hjælpe.
Da det er vigtigt for mig at routeren har et godt sendesignal og signalet kan nå langt, er mit spørgsmål.

Hvor langt kan en Linksys WRT54G sende signalet. I meter og i gennem hvor mange mure?

Skriv gerne hvis du har opdateret routeren eller købt andet tilbehør som har gjordt det bedre.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. oktober 2005 - 15:22 #1
Det er umuligt at svare på, Det er afhængigt af hvordan dine mure er, samt hvor godt dit netkort er.

Jeg har 2 WRT54G Routere (en hjemme og en ved sviger forældrene) Hjemme har jeg fin dækning i hele lejligheden. Ude ved sviger familien er der dækning i 99% af huset, der er et hjørne af kælderen der ikke er dækket.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:51 #2
Man kan komme en anden firmware på, som (har jeg fået fortalt) gør så sende-signalet bliver en smule forøget....

www.openwrt.org
Har dog ikke selv eksperimenteret så meget med det da jeg har en lille lejlighed og min sådan set sender fint i hele lejligheden...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 15:56 #3
Korrekt at man kan booste signalet. Men det er ikke lovligt, da routeren så vil støje mere end den er godkendt til.

Men en router med udvendige antenner, som WRT54G er bedst.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 15:56 #4
Jeg smider et svar, bare for det tilfælde at du kan bruge mit svar. Jeg er som sagt meget meget tilfreds med mine WRT54G Routere
Avatar billede tjerner Nybegynder
24. april 2006 - 14:18 #5
Jeg bruger en wrt54g til at dele internet med 2 andre der bor i henholdvis samme opgang som mig og opgangen ved siden af, max afstand vi har testet er vel omkring 20m men igennem en del tykke mure og signalet er fint 22mbit ca og den taber aldrig forbindelse.